Gå til innhold

Sex og Glidemiddel......litt "intimt spørsmål..."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja.. Jeg klarer seriøst ikke å ha sex uten at det skal "stoppe" å være litt ubehagli...

Jeg blir ikke "våt" lenger uansett hva vi gjør..

Ja det svir litt men har ikke sopp el noe.. tok tilogme en soppkur for en mnd siden for å være sikkert.. alt annet går greit men ikke det å stikke den inn... veeeldig ubehaglig..Virker jo som om jeg er totalt jomfru..

Men nå har jeg vært nede på apoteket og kjøpt glidemiddel for å prøve det..

Men det er ikke farlig å bruke det?

Noen som har det samme problemet el er det meg det er noe galt med???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er farlig å bruke glidemidde, tvert i mot så blir det ofte anbefalt pga tør sjede. Men jeg syns heller ikke at det har vært særlig behagelig med sex nå under svangerskapet. Skjeden er annerledes og tørr og bekkenet ber om nåde ved alle slike aktiviteter.

Misunner de som har kunnet nyte et godt sexliv også under svangerskapet.

Skrevet

Ingenting farlig med glidemiddel, og mye mer behagelig. Og kjempevanlig at man blir tørr nedentil. Jeg sliter mer med at jeg fysiologisk er "annerledes" nedentil, og må impro litt med stillinger!

Skrevet

Det er ikke farlig å bruke gildemiddel nei! Og det er helt vanlig og hovne litt opp der ned når man er gravid, sånn at det blir vanskelig med sex. Mange som ikke får til å ha sex i det heletatt pga at det er så hovent og trangt. Så det er helt normalt :) Bare ta dere god tid når dere først er i gang, så går det nok :)

Skrevet

glidemiddel er bare flott det!

Men det er forskjell på type glidemiddel, og enkelte er mer heldige å bruke i graviditeten enn andre. Men det handler aller mest om prøveperioden, tror jeg, der noen glidemidler er satt inn med sæddrepende midler osv, det funker jo dårlig om du er prøver;)

Gjør det til en del av forspillet å smøre hverandre med glidemiddel, lover deg at det funker! :)

Skrevet

Takk jenter:)

Da er det bare å kjøre på da.. om det går..hehehehe:)

Skrevet

Jeg har samme problem, vært vondt under hele svngerskapet egentlig... Men hjelper med glidemiddel! Her i påsken hadde vi ikke da, men vi prøvde fordet.... var ikk noe godt helt til det gikk for han, da forsatte han og jokke litt til, og jeg brøyt ut" nå er det ikke vondt lengre" (skjønte ikke at det hadde gått for han) hehe... Så smør tykt på..:)

Skrevet

Heheh:)

Ja da skal vi se om det går:)Bra det ikke bare er meg..

Skrevet

Har også dette problemet... men hadde ikke glidemiddel, men derimot Natusan Baby-gel. Funker som bare det, men er det skaldelig??? Bør vi kjøpe vanlig glidemiddel??

Skrevet

Nei, men jeg trur du kan få sopp av det, fordi oljen "tetter" igjen porene nedentil. Så kjøp glidemiddel, f.eks fra kondomeriet.no, de har et på praktisk pumpeflaske som heter smak og behag. veldig greit. Kommer i nøytral pakning, så det er ingen som skjønner hva man har kjøpt;)

Skrevet

Er nok ikke farlig med glidemiddel

Skrevet

jeg bruker jordnoettolje jeg....det er vell ok? er jo saa mange som bruker den oljen til aa strekke litt der nede for aa unngaa revning og saann! :) to fluer i en smekk. Klarer stort sett aa bli vaat nok selv, men syns det er best aa bruke litt alikevell, for er ikke noe deilig med toerrjokking... :S

Skrevet

Bruk vannbasert glidemiddel det funker som bare det og er ikke farlig. De som ikke er vannbaserte kan skape forstyrrelse i ph - verdien i underlivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...