tessese Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Jenta mi har fått grøt og middagsretter på glass litt over en mnd nå, men jeg synes hun er litt kresen. Jeg forstår henne også, for mange av disse på glass smaker pyton! Den eneste grøten hun liker er maisgrøt. Risgrøt og hvetegrøt spytter hun ut igjen. Hun liker ikke banan. Å de eneste rettene hun liker på glass er grønnsakspure og brokkoli og potet. Men nå ser jeg at hun begynner å bli lei av de to hun liker på glass også(forståelig), Hva skal jeg gjøre???
~mamma~ Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Har du prøvd lage grønnsakmos selv? Da kan du prøve ut ulike blandinger og finne ut hva hun liker. Det er også mulig å krydre med urter (ikke salt eller blandinger som inneholder salt). Det er ikke vanskelig og ganske fort gjort. F.eks. koke potet, gulrot og brokkoli til de er gode og møre, og så mose dem gjennom en kjøkkensil. Jeg tilsetter litt olje. Av en potet, en gulrot og et par buketter brokkoli, får jeg flere porsjoner (har ei jente som ikke spiser så mye) og legger dem i fyseren til de neste dagene.
tessese Skrevet 11. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2007 Det var lurt, men er det annet en kjøkkensil jeg kan bruke?
~mamma~ Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Kjøkkenmaskin eller blender går kanskje. Jeg prøvde å mose potet med stavmikser og det ble som lim! Kanskje det går med andre grønnsaker. Du får prøve deg fram.
buggi med 2 jenter Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 jeg bruker blender og det går kjempe fort å lage mat selv. Fikk beskjed av HS at en kunne ha litt mm eller mme i blandingen. Da blir maten liksom litt kjent på smak. Men ikke for mye da blir det suppe og det blir bare gris:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå