En liten mamma Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Hvordan kan jeg finne ut hvor mye min 9 uker gamle baby spiser av puppen min? Tenker på hvor mye jeg skal pumpe hvis jeg skal ut på noe en gang.. Noen som vet?
SpiseLise Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 HS sa til meg en gang, at eneste måten å finne ut hvor mye melk hun fikk i seg, var å veie henne. Det blir jo litt tungvint å dra til HS for å veie før og etter måltid, så det beste er vel bare å pumpe et lite lager, så kan du jo fryse litt. Det tiner fort hvis det skulle vise seg at du har pumpet for lite "ferskt".
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Begynn å pumpe ut nå og la henne suge dette av flaske, da ser du hvor mye hun tar av gangen, men dette må du overvåke over litt tid. Hun må bli vant til det før du overlater henne til far eller noen andre med den jobben. På kvelden før leggetid er vel et greit tidspunkt for en flaske (du bør passe på at ikke hun bare vil ha flaske hvis du vil fortsette å amme, ikke bruk tut med for stort hull f.eks). Noen ganger vil de ha mer enn andre ganger. Det ingen god idé å la noen andre gi henne flaske for første gang når du har tatt en tur ut... Da kan overgangen til flaske bli vel brå for henne og du risikerer å måtte komme hjem fordi hun ikke vil ha flasken. God tur ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå