Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Lurte bra litt på hvordan bekkeløsning kjennes ut i starten? Noen med erfaring her inne? Jeg begynner å få mye vondt i halebenet både når jeg sitter og går. Noen som har noen gode tips og råd? Ønsker mange svar!
Yoghurt Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Det lurer jeg på også! Har litt "murring" nederst i korsryggen/halebeinområdet og lurer på hva det er...
*RutIetutt* Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Jeg kjente det først som isjas-lignende smerter nedover lysken og i bena, samt rumpa...også vondt i halbenet og korsryggen - kan også kjennes ut som menslignende smerter av og til - er "sår" i bekkenet og det kjennes ut som om noen har revet bena av meg og satt de på igjen sånn på halv åtte:o/ Spesielt vondt er det når jeg trakker opp og ned med venstre foten - da kjennes det ut som om jeg får en kniv inn i venstre side av korsryggen:o( Blir lett stiv også. Har egentlig ikke så mange gode råd enn å ta det med ro og sov med en pute mellom knærne når du ligger på siden....har også hørt at å svømme/bassengtrening kan være bra.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Jeg har også fått veldig vondt i halebeinet eller der omkring. Vondt å sitte, bedre å gå. Var inne på foreningen for bekkenløsning, og der står det at det ikke er så mye mer enn å ikke fremprovosere smerten, dvs. ikke jogge, aerobic etc. Bassengtrening kan være bra, men ikke brystsvømming.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Jeg har også hatt en del vondt i halebenet, men legen mente det ikke var bekkenløsning hos meg, men muskulært. Det har gitt seg nå, men kan jo være jeg får bekkenløsning senere da?
Gjest Ut på tur Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 RutIetutt*stormagapus*26.07.07 sin beskrivelse dekker nok det meste av hvordan det kjennes. Dersom du får bekkenløsning med gang problemer har du krav på gratis fysioterapaut fra nå og inntil 6 uker etter fødselen. Jeg vil faktisk anbefale en tur til legen. Hun/han kan eventuelt vurdere om du skal ha fys. Jeg har hatt en time hos fys. Hun lærte meg litt om hvordan jeg skal bevege meg i verdagen for å ikke belaste for mye. Det handler bl.a om hvordan jeg skal gå ut av senga, hvordan jeg skal sitte osv osv. Jeg har hatt en periode jeg ikke kunne gå. Men nå går det greit. kan gå en tur på 2-3 km nå men må stoppe og hvile litt av og til
Carta Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Jeg begynte også med at jeg hadde vondt i korsryggen og får innimellom stikkende smerter nedover i benet (spesielt venstre). Etterhvert begynte jeg også å føle meg øm mellom bena, i bekkenet. Ville bare nevne at jeg går til kiropraktor, og det har vist seg at jeg ikke bare har bekkenløsning, men også bekkenlÅsning... :S Det er en ganske stor andel som kommer til kiropraktor med bekkenløsningplager, som egentlig har bekkenlåsning, eventuelt begge deler. Jeg blir mye bedre en periode i både låsningen og løsningen etter behandling hos han. Han anbefaler forøvrig å sove med pute mellom bena i sideleie, altså ikke rett på siden, men med det ene benet på skrå over, omtrent som i stabilt sideleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå