Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Ville dere kjøpt dåpsgave når dere ikke ble bedt i dåpen? Et vennepar av oss som nettopp har hatt dåp og jeg har egentlig litt dårlig samvittighet fordi vi ikke kjøpte gave. Men vi ble ikke bedt. Hva ville dere gjort?
Gjest Ut på tur Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Hadde jeg vurdert ut fra hvor nære vennene var. Dere har vel kanskje kjøpt noe når ungen blei født og så blir den jo snart 1 år og da er det jo mulig å gi noe igjen Er vel ikke noe norm at man gir til dåp man ikke er invitert til?
Jippi! Maibaby! Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Det er vel ikke særlig vanlig å invitere så mye venner i en barnedåp... Jeg kjøper gave til venners barn uavhengig om vi er invitert eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Jeg har aldri blitt invitert i venners barnedåp, men kjøper gave til de nærmeste vennene mine ja.
Morango 29.05.2007 Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Da lillebroren til vårt fadderbarn skulle døpes, var vi ikke invitert. Vi fikk ikke engang vite når dåpen var, så da var det naturlig å droppe gave, men han kommer til å få en liten oppmerksomhet til jul (og gave på bursdag hvis vi er invitert til selskapet.) Lillebroren til fadderbarnet vårt fikk barselsgave da. Da våre nermeste venner feiret dåp, var vi ikke invitert grunnet deres store familie. Men da fikk vi vite om når og hvor, hvem og hva om dåpen så da ga vi en liten dåpsoppmerksomhet på dagen. Jeg gir nesten alltid en barselsgave. Da er det ikke så farlig om man ikke gir til dåp man ikke er invitert til, slik tenker jeg vertfall..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Jeg ville sett an hvor nære venner dette var. Vi ga dåpsgave til datteren til et vennepar som vi dessverre ikke ser så ofte, men den kontakten vi har er veldig nær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå