Gå til innhold

Flere med svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som fremdeles sliter med kvalme og oppkast? Jeg er 21+4 og har nettopp blitt sykemeldt enda en mnd for dette... DRITTLEI!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 25+1 i dag og kastet opp sist på mandag...så er plaget med kvalmen enda desverre:o( Er uggen og kvalm stort sett hele tiden, men er laaaaangt bedre enn det var de første 16 ukene - da kastet jeg opp igjen stort sett alt...er liksom blitt vant til det nå:o/ Er 60% sm for dette + bl. God bedring til deg:o)

Skrevet

Takk for det!

Jeg er på en måte vant til det jeg også, men jeg må ærlig innrømme at jeg er temmelig lei!!!!! Håper virkelig det går over snart!!! *krysser fingrene* Får håpe det gjelder deg også! Lykke til;-)

Skrevet

ugh...dette var ikke akkurat oppløftende lesning nei...jeg er fortsatt kvalm i uke 14 her jeg,ergo utenfor de normale 12 ukene..åssen forløper dagene deres seg nå? er dere kvalme/spyr flere ganger om dagen,og har dere dager som er bare fine?

Skrevet

Det går stort sett greit, syns jeg...men som sagt...har blitt vant til at det skal være sånn at jeg er kvalm:o/ Går ofte lenge mellom hver gang jeg kaster opp, og kaster stort sett opp når jeg er veldig trøtt, sliten og sulten...eller hvis jeg drikker vann:o( Det går litt opp og ned, og jeg har matvarer/drikke jeg ikke klarer tanken på uten å bli skikkelig kvalm...

Hadde ekstrem kvalme med førstemann også, men da gikk det helt over i løpet av uke 15-16...

Skrevet

Jeg også...

Er 22+1 i dag, og kastet opp senest på søndag - hele 7 ganger! Riktignok var jeg på tur hjem fra påskeferie, så det var nok oppstyret rundt det å reise som gjorde utslaget. Men sitter nå her på jobb og er kvalm stort sett hele dagen. Kvalmen har vært borte en måneds tid (har spydd uten å være så velidg kvalm), men nå ser det ut som den er på vei tilbake :(

Ellers er det som Rutletutt sier - spyr når jeg er trøtt, sylten, sliten eller oppkava på noe vis.

Har vært sykemeldt siden nyttår, aktivt de siste tre ukene før påske. Det gikk greit, deilig å ikke å ha press på seg. Nå forsøker jeg uten sykemelding, men dersom jeg ikke er bedre i morgen, så må jeg bare bite det i meg og ringe legen. Gikk greit i går, men i dag blir det bare 6-timersdag. Av erfaring vet jeg at jo lengre ut i uka jeg kommer, jo mindre klarer jeg å jobbe...

Det triste er at folk på jobben ikke forstår at det ikke bare er snakk om vanlig morgenkvalme ("har du prøvd å spise en kjeks før du står opp?"), og synes jeg er veeeldig sløv som ikke orker å jobbe fullt. Var til ekspert å St. Olavs Hospital i februar, og han sa at ekstrem svangerskapskvalme er som sykdom å regne, og ikke bare en av de vanlige småplagene i svangerskapet.

Dere har begge min fulle sympati!

Klemmer fra meg

Skrevet

Uff - utrolig kjipt å få så liten forståelse på jobben da! Heldigvis har jeg veldig greie kollegaer sånn sett:o) Leste en artikkel om dette i det siste Gravid-bladet hvor det står noe det samme som du nevner her...

God bedring til deg også:o)

Skrevet

Det var et par stykker her som måtte overta mine oppgaver da jeg ble borte, og det var vel ikke så populært tror jeg. Men jeg kan jo skjønne at det er vanskelig å skjønne hvor ille det er når en ikke har prøvd det selv. De fleste prøver å trøste meg med at det går jo over snart, men jeg har, som du, begynt å venne meg til at kvalme og oppkast er en del av hverdagen og at jeg bare må ta hensyn til det. Kan nesten ikke huske hvordan det er å være ikke-gravid med overskudd og krefter til å trene, være effektiv på jobb, finne på gøye ting osv :P satser på at innen ungen når konfirmasjonsalder så børe jeg vel være tilbake i god, gammel form, hehe.

nei, nå drar jeg fra jobben. Skal hjem å hvile ryggen, den har også begynt å trøble seg litt. ha en fin dag og god bedring, ja.

Skrevet

spydde i dag igjen jeg...å da var det så voldsomt at jeg har hatt hodepine resten av dagen...kvalmen er der hele tiden med meg,men spyr gjør jeg heldigvis bare i perioder...er forresten 20+3 i dag

Skrevet

Jeg er 25+5 og spydde senest i dag tidlig... Regner vel naa med at kvalmen ikke kommer til aa forsvinne i dette svangerskapet naar den ikke har blitt helt borte ennaa. Troesten er imidlertid at kvalmen har blitt mye bedre--er naa kun kvalm paa morgenen foer jeg spiser frokost--og jeg spyr bare et par ganger i uka i forhold til mange ganger om dagen (i 1. trimester). Det kan jeg leve med...

Skrevet

Prøv akkupunktur! Hjalp meg veldig, fikk mer energi og sluttet og spy etter 4 behandlinger, men fikk streng beskjed om å ta det med ro. Var inne i en veldig stressende periode når jeg ble gravid så kroppen klarer liksom ikke helt å ta seg inn igjen. Har gått noenlunde nå en stund, men kjenner det er på tide med en behandling eller to igjen! Anbefaler det, hadde iallefall vanvittig innvirkning på meg!!!

Skrevet

Har fortsatt enkelte morgenstunder hvor jeg er kvalm fortsatt ja. Er 24+6 på vei. Har funnet ut at jeg ikke kan drikke for fort eller stresse om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...