Gå til innhold

...kynnere etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er litt usikker på det med kynnere; dvs, jeg vet at noen kjenner det tydelig, som smerter, mens andre ikke kjenner noe (nesten) i det hele tatt.

Jeg er vel i den siste kategorien, har enda ikke kjent noen ubehagelige sammentrekninger. (uke 28)

Jeg trener endel, og i går merket jeg at magen føltes mer spent eller hard enn ellers etter en (litt) intens trening. Vet noen noe om dette?

Forresten kan det nok hende at den stramme magen kom av sengekosen kvelden før...;-)

Det kan kanskje også henge sammen med at jeg nok hadde litt ekstra med luft i magen, da kan jo magen føles veldig spent til tider...

Men altså- kan trening utløse sammentrekninger av livmoren?

Hmm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er en av de som kjenner kynnerne veldig godt, både dette svangerskapet (uke 18) og tidligere. Og jeg kjenner det ekstra godt etter sex og trening, dvs trener vel ikke noe særlig lenger da det blir ubehagelig, men går mye turer og selv etter en tur kjenner jeg det godt. Så trening kan nok gi kynnere ja:-)

Skrevet

i mitt tilfelle kan ALT utløse kynnere, jobb(sykemelt pga kynere) trening(måtte fryse abonomanget til etter fødselen) gå tur(må holde meg i ro hjemme) ligge på sofaen(når hun sparker masse så kommer de) sex(skal egentlig ikke ha,men noen ganger bare skjer det og da er det ett helvette uten like hele natten) kan ikke gjøre noen ting før de kommer, og til og med da kommer de...deprimerende, blir jo redd for å føde før tiden, men føler samtidlig jeg går over tiden siden jeg gjorde det sist gang.

hmmm,gikk plutselig opp for meg at det egentlig ikke var noe svar på spørsmålet ditt, men ja både trening og sex kan utløse kynnere, og det kan være ett tegn på at kroppen ber deg om å ta ett roligere tempo.

Skrevet

...ja, et roligere tempo er kanskje ok. Men kan kynnerer være som jeg beskriver? Ikke noe ubehag, bare en følelse av stram mage?

Skrevet

ja, starte sånn med meg...magen blir hard å ta på og en kjenner det strammer når en bøyer seg..og etter hvert kan det kjennes ut som luftsmerter og så kommer det mer vondt,sånn at svetten kommer og en må stoppe opp hvis en holder på med noe.

så du trenger ikke kjenne noe vondt,litt ubehag kansje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...