Gå til innhold

ble litt skuffet over svigers, er jeg teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

satt å snakket med min lille svigerinde på 11 igår, og så foralte hun at de skulle til syden i 2 uker, og det er jo kjempe flott! men saken er at de drar 1 dag etter terminen min, de har jo vist om terminen min i nesten 4 måneder nå, så det er jo ikke som om de ikke viste at barnebarnet deres skal komme til verden i de dager.......

klart de kan komme å se senere, men jeg ble faktisk såret over at de bestemmer seg for å dra akkurat på termin.... kunne de ikke ha ventet en uke eller to?

*hormonene tar over*

for meg så er termin datoen det mest hellige som skjer i år, antakligvis for resten av livet, kjenner hormonene bobler over allerede....er det bare jeg som er teit?

er vel bare å bite tennene sammen,og la de reise, men jeg synes det er dårlig å legge syden ferien akkurat da!, kanskje jeg er selvsentrert og alt det der, men pokker av dem! kan ikke de skjønne at det er sårende at de reiser når jeg og sambo skal få vårt første og hvem vet, eneste barn?.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Må innrømme at mine svigerforeldre også er i syden 2 uker før + 1 uke etter vår termin. Men det er verst for de altså! Kommer babyen en dag før de frar - da orker ikke jeg besøk. Hehe.. Neida...

Men husk - syden er ikke lenger unna en finnmark (for oss søringer) Så vil de komme - så kommer de.

Skrevet

Det var litt rart å legge ferien rundt din termin - det må jeg si meg helt enig i. Skulle tro de ville være tilgjengelig for å se barnebarnet sitt...

Skrevet

Hallo? Moren min reiser til Sør Afrika på ferie når jeg har termin... Prøver å ikke ta det ille opp. Babyen kan jo komme flere uker både før og etter, og man kan jo ikke forvente at alle skal sitte hjemme og tvinne tommeltotter. Så lenge mannen min er der, er jeg fornøyd!

Skrevet

Mine svigerforeldre er borreist og kommer hjem rett før min termin. Men de er engasjerte og sier at jeg må holde igjen og IKKE føde tidligere enn termin... Så jeg føler ikke det gjør noe.

Mine foreldre gjør seg parate til å reise til oss så snart nyheten er kommet om en ny verdensborger, og det gjør meg veldig glad.

Men hadde mamma og pappa reist bort hadde jeg nok blitt sur på dem, så du har min fulle forståelse:)

Skrevet

Vet du hva. Det er ikke umulig at du kanskje kommer til å syns det er kjempe deilig at de er borte akkurat da. Man blir fort lei av at de henger rundt med velvillige råd og vink når man egentlig har lyst til å fikse ting selv og på sin egen måte. Se det positive i det du og ønsk dem god tur.

Skrevet

...jeg slutter meg til siste innlegg. Jeg selv har heller ikke tenkt å sitte og tvinne tommeltotter ukene rundt termin, så en kan jo ikke forvente at andre gjør det heller. Skjønner jo samtidig at du reagerer litt, det er jo koselig å ha folk rundt seg i en sånn situasjon, liksom. Men de kommer jo hjem igjen, og da er du sikkert enda mer klar for besøk enn du (antagelig) er rett etter fødselen.

Skrevet

ah, ikke lett!

nei vil jo ikke at folk skal snurre sin verden rundt meg og termin, men blir litt skuffet når jeg oppdager at den datoen ikke er like spesiel for dem som for meg.......

forstår bare ikke hvorfor de ikke kunne vente litt....

hadde de budd langt opp i nordnorge så hadde jeg vert innstilt på at de ikke kom, men siden vi bor i samme bygd så hadde jeg liksom regnet med at de skulle vere her sammen med oss når det lille vindunderet kommer til verden.....

og av alle uker i året så måtte de legge ferien sin akkurat da............

Skrevet

skjønner godt at du blei litt skuffa nå.. hadde jeg også blitt.. men som det ble sagt i et tidligere innlegg her så er det faktisk dems tap at dem ikke er hjemme på sin svigerdatter og sin sønns største dag.. mine svigers hadde planer om å bestille seg tur til syden i år de også men dem droppa det helt. ville være hjemme hele sommeren i til felle det skjedde noe før.. men jeg regner med dine foreldre er hjemme?? da har du i alle fall noen hjemme som kan nyte mirakelte sammen med dere når det kommer. du får sates på at dem kjøper masse fine baby ting til dere i syden da:)

Skrevet

Hei

Jeg synes kanskje du reagere litt voldsomt. Termin er jo bare en antagelse på tid, babyen kan komme tre uker før og etter uten at det er unormalt. Det er jo ikke noe svigerforeldrene dine får gjort i forbindelse med fødselen uansett. Det kan faktisk være du og sambo trenger mye tid for dere selv til å begynne med, man får jo oftest en liten nedtur 4.-8. dag etter fødselen.

Babyen er jo der når de kommer hjem hvis hun blir født mens de er borte:-)

Skrevet

Skulle ønske min svigermor var bortreist på termin.... Var helt utslitt av henne sist svangerskap og barseltid. Våkenetter var ingenting mot hennes innblanding og overengasjement ... Og hun har desverre ikke breddesyn til å ta et hint eller 100.. Får enda klump i magen når jeg skal på besøk pga alle innblandinger, "velmenende" råd og spydige kommentarer- 2 år etter.

Skrevet

Skjønner godt du er skuffet jeg - hadde følt det på samme måten...men er jo deres tap (mest) da...

Skrevet

hadde jeg ikke tenkt over jeg..mine svigers var i syden da vi nedkom med vår første,men for min del så synes jeg det var helt greit jeg..hun er av typen som hadde troppa opp under fødselen om hun hadde sluppet inn,så akkurat det,pluss masse mas den første tiden syns jeg var suverent å slippe jeg...hadde nok stilt seg litt annerledes,hadde det vært min egen mor,men på den andre siden hadde ikke hun kommet til å satt seg i en slik situasjon heller:o)

Skrevet

Jeg er litt spente på hva mine foreldre kommer til å gjøre...

Mamma har en slik jobb at hun ikke kan ta ferie når hun vil, og i år falt ferien hennes tilfeldigvis til ukene rundt min termin.

Jeg vet at de ikke har planlagt noe enda, men kan forsåvidt forstå dem dersom de velger å reise en tur. De har jo ikke mulighet noen annen gang. Klart vil det være sårt for meg å ikke ha mamma der, men jeg skjønner at hun ikke vil sitte hjemme hele ferien sin i tilfelle jeg skulle komme til å føde.

Det ordner seg vel på et vis, men jeg forstår også at du er skuffet. Hadde sikkert blitt det selv også, i hvertfall dersom de hadde muligheten til å legge turen til et annet tidspunkt.

Skrevet

Jeg syns ikke du er teit! Svigerforeldra mine pleier å dra til spania 2 uker hver høst, og jeg tror jeg også hadde blitt litt skuffa om de hadde valgt å legge den turen til akkurat når vi har termin. Jeg er ikke veldig knyttet til svigerforeldrene mine, men man skulle jo tro det betyr mer for dem å få møte sitt første barnebarn. I allefall når de uansett har muligheten til å reise noen uker senere. Nå regner jeg med at mine svigerforeldre i så tilfelle ikke reiser før i oktober, rundt høstferien, og da satser jeg på at nurket har vært ute noen uker! ;)

Skrevet

Mine svigerforeldre reiser og 2 dager etter termin, og min mor og søster kommer hjem fra syden 1 dag etter termin.. Jeg ble ikke så veldig skuffet.. de får jo alltids se lillegutt , noen dager fra eller til betyr ikke så mye :)

Skrevet

Mine foreldre og svigerforeldre er bortreist på den tiden rundt termin..

Gjör meg ingenting egentlig da jeg gjerne vil ha et par uker alene med mannen min og nurket etter at han er födt..

Begge parter bor langt unna oss og hvis de kommer må det bli noen dager/uker så jeg syns det er godt å slippe etter födselen...

SLik at vi kommer i gang, det er jo förste barnet, en del omstillinger må til...

Skrevet

Mine foreldre er også i syden,men dem hadde bestillt turen i desember. Så klandrer ikke dem. Mamma ble kjempe lei seg siden det ble sånn. Men jeg har sagt at de skal dra som normalt med god samvittighet. Er jo bare to uker av et helt år...

Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv. Men jeg hadde blitt kjempe skuffet om noen i min eller kjærestens nærmeste familie hadde reist på ferie når vi har termin.

Men alle her ser på det som en selvfølge å være hjemme... vi gleder oss like mye alle sammen. Første barnebarnet på begge sider. :)

Men min bestevenn reiser til syden uka før termin... synes det er litt trist og har sagt det til han, men krever ikke at han blir hjemme...men han var kjempe lei seg når han skjønte han hadde dobbelt booka...

Så her er det stor glede og mange forventinger til fødselen og barnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...