Gå til innhold

Hvor fast skal bilstolen være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi testet nylig bilstolen vi har kjøpt(Maxi Cosi cabrio fix), men jeg synes den satt litt løst. Jeg trodde den skulle sitte som spikret fast, men dro man litt i den, bevegde den seg lett fra side til side. Tror ex at den vil flytte seg litt hvis man tar en skarp sving.

Vi har gått gjennom instruksjonene 1000 ganger, og mener den er montert rett. Vi brukte sikkerhetsbeltet til å feste med;har ikke base.

Skal den være sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å stramme beltet enda mer, det skal ikke stå "løst", men erfaringen min sier at de blir ikke som spikret heller. Nå har vi kjøpt nytt sete til mini, med base (akta graco logico s) og det står omtrent som spikret...

Skrevet

Og forresten, hvis du er usikker på hvor støtt den skal stå, ta den med til den forhandleren du kjøpte det av og be en av de å hjelpe deg/vise... se hvordan du har festet...

Skrevet

Strammet så godt vi kunne, men følte likevel at den skulle vært bedre festet. Noen som vat om Maxi-cosi sitter bedre med base?

Skrevet

Har også Maxi Cosi uten base, den ble montert i butikken og den står ikke som spikret nei. Men "vingler" ikke heller, mer sånn at hvis man dytter litt hardt på den så flytter den seg litt.

Skrevet

Siden vårt sete står "fastere" med base, vil jeg jo tro det ville hjelpe på maxicosi også, kan du ikke bare be om å få prøve en base i butikken, så ser du jo det...

(men det er jo ikke sikkert det har noe å si)

Skrevet

Sikkert bare jeg som er over-forsiktig:-) Skal ta en tur innom butikken, og høre med de der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...