Gå til innhold

Hvordan serverer dere ettåringene frukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på eple, pære, appelsin etc. Moser dere ennå eller kan man nå trygt gi de litt større biter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kjem litt an på... Viss pærene er mjuke, får småen ei halv til å tygge på. Eple får han i tynne "sneier", men det hender han har fått større bitar i det siste (snart 19 mnd), men han har ein tendens til å putte alt for mykje i munnen når han får store bitar.

Når han får appelsin deler vi den i båtar og skjærer båtane på tvers. Viss ikkje klarar han ikkje å svelge dei og begynner å brekke seg.

Banan et han som den er (med skall viss vi ikkje er raske ;-p)

Skrevet

takk for svar! Min er snart 14 mnd. Får prøve meg litt forsiktig frem.

Skrevet

Jeg skjærer opp i relativt store biter, men hu har tolv tenner da. Har ikke most på et halvt år minst, 15 mnd.

Skrevet

Her er hele epler suksess! Han har åtte tenner, så han klarer å spise det, og han pleier faktisk ikke å ta så store biter at det er noe problem. Appelsin er artigst hvis han får en halv en, men det blir ganske grisete...

Skrevet

Biter. Han har 8 tenner da. Kjempeflink til å spise!

Bananene deler jeg i to og på langs. Blir litt grisete, men synes det er greit å la han prøve selv.

Druene tar jeg skinnet av enda:)

Skrevet

Deler også druene i to. Redd han skal få de i halsen siden han putter inn hele!

Skrevet

Her i gården er det kun fruktmos som gjelder enda :s

Skrevet

Eple, det skjærer jeg opp, i 2, så skraper ho av med tennene.. sånt biter ho ikke over :)

Appelsin, tar av skinnet.

Skrevet

Vi skjærer alt i ganske store biter - et eple i fire biter ca, samme med pære og kiwi. Men snuppa her fikk sine første tenner da hun var fire mnd og i en alder av 14 mnd hadde hun 16 tenner, så tygginga her i gården er ikke noe problem. Hun får også hele druer, har aldri satt dem i halsen.

Skrevet

Sønnen min på 13 1/2 mnd spiser apelsin, banan, druer, eple, pærer og alt.. Jeg deler ikke opp de, for sønnen min er flink til og bite, tygge og svelge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...