Gå til innhold

Keisersnitt - flere her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tok haste-keisersnitt. Fødte for 11 dager siden. Veldig ille i starten, nå litt bedre, men merker at hvis jeg beveger meg for mye en dag, så betaler det seg den andre dagen, blir sårt i såret og føles støl i muskulaturen(vondt!). Sliter med sittestillinger ift amming og noen ganger med å bare gå/sitte generelt.

Flere med KS som vil dele erfaringer?

Noen som forresten vet hvordan man mest effektivt fjerner det "limet" fra gasbindet rundt operasjonssåret?Tør knapt vaske der nede, ser ikke så mye, dessuten er limet så nære op.såret, så tør knapt gnikke på det. Noe rensemiddel man kan bruke, tro?

Takk for hjelp, på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble keisersnitt på meg etter 1,5 døgn med rier og ingen åpning... Selveste operasjonen har jeg bare positive erfaringer med, var vondt i et par dager etterpå men ellers var jeg i toppform:) Det med limet har jeg ikke peiling på!! Ammingen var litt så som så, vondt å få en bra stilling, men måtte gi opp den ammingen pga jeg måtte begynne på medisiner igjen!! Er ikke redd for å ta KS igjen hvis jeg må:) Lykke til med den lille:o)

Skrevet

4 månder siden jeg tok keisersnitt...auau det var mye vondere etterpå enn jeg hadde forestilt meg. Tok lang tid før jeg kunne sitte ordentlig oppreist, for ikke snakke om å gå. Tror ikke jeg var på en ordentlig trilletur på 2 mnd'er jeg. Men det blir bedre heldigvis:) Idag kjenner jeg ingenting...litt ekkelt at huden over snittet er følelsesløs da, men ellers er alt bra!

Vet ikke hvordan bli kvitt limet jeg heller... her var det merker etter limet et par uker fordi jeg turde ikke prøve å gni det av!

Lykke til med den lille:)

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Samme her. Etter tre døgn med rier og ingen åpning ble det hastesnitt her og.

selve ks var gruuusom vondt. De hadde ikke tid til å vente og jeg kjente omtrent all smerte. au au!!

Det er jo ganske sårt etterpå og det er anbefalt at man tar det rolig i de 6 første ukene og at du ikke løfter noe særlig mer enn babyen når du må.

Det klisset fra stripsen forsvinner etterhvert. Det er lurt å vaske der nede hver dag. arret mitt er ikke synlig engang og det er bare 4 mnd siden :)

Skrevet

Tuuusen takk for svar!Må innrømme at jeg leste på eget forum for her, selv om jeg egentlig ikke ville (Vil liksom ikke blåse dette opp, bare ta dagene som de kommer) Leste der at flere slet med å få vanlig mage igjen, at de så ut som om de var i 3-4 mnd osv, pga bul på magen?Trodde dette gjaldt for de som tok KS fra navlen og ned, vet ikke hva slags KS som er blitt gjort på de som skrev disse innleggene(om sine "bule"-mager), men skulle altså gjerne visst om dette mage-fenomenet kun gjaldt for de som har tatt KS fra navlen og ned, eller om det også kan være tilfelle for bikinisnitt-pasienter?

Dessuten, noen som vet om de BARE foretar bikinisnitt i dag?

Skrevet

jeg ser ut som om jeg er gravid i 4 mnd enda.. og har den bulemagen men jeg tok bikinisnit rett over tissen liksom.. ikke på siden.

Venninna mi som hadde ett katasrofesnitt tok også bikinisnitt. Katastrofesnitt er jo hakket verre enn hastesnitt og jeg trodde da de snittet fra navelen og ned - men det er vist veldig sjelden de gjør det. Mange år siden jeg har hørt om det hvertfall :)

Skrevet

Jeg tok også hasteks. Føler ikke at jeg ser gravid ut, selv om jeg har bittelitt mage fortsatt (men det hadde jeg også før jeg ble gravid).

Jeg var veldig heldig, og var i fin form veldig fort. Var oppe og gikk allerede dagen etter. Men fikk fort vondt av å stå lenge. Så ble bare korte turer den første-de to første ukene. Men etter 3 uker var jeg på shoppingtur alene i noen timer, uten at jeg hadde noen problemer. Kjøpte faktisk jeans, som var gode å ha på.

Jeg fjernet limet fra plasteret ved å bruke vanlig dusjsåpe og gni med en vaskeklut (bare på limet, ikke på såret). Ellers finnes det noe som heter plasterfjerner, tror jeg, som de selger på apoteket. Mener iallfall jeg har hørt om det.

Skrevet

Ja sånn sett var jeg vel i kjempeform. man blir jo tvunget opp på bena dagen etter for å ikke få blodpropp.

Jeg var ute på shopping dagen etter vi kom fra sykehuset. Lå 8 dager...

kjente null smerte da. Var bare vondt i 4-5 dager :)

husker jeg savnet å ikke kunne sove på siden.. Gruuuusomt å sove flatt på ryggen.. elsker å krølle meg sammen som en ball og det gikk etter 4 dager

Skrevet

Jeg har hatt to snitt, et haste og et planlagt. Var i mega form begge gangene og oppe og gikk dagen etter med det første og etter et par timer med det andre......

Skal jeg ha flere barn må jeg ha snitt igjen men ser lyst på det.....

Bikinisnitt her også, men er ikke nede i matchvekt enda så håper fremdeles at magen blir finere etterhvert.....

Skrevet

Har ingen erfaring med keisersnitt så skal ikke komme med noen råd ang. det.

Men, på apoteket kan du få kjøpt noe som de bruker på legesenterene. Vet ikke hva det heter, men på legesenteret kalte de det for plasterfjerner. Spør på apoteket så får du sikkert hjelp der.

Skrevet

Jeg ble ikke tvunget opp på bena. Faktisk fikk jeg heller overraska ansikt og spm "Er du oppe allerede???"

Skrevet

hos meg ble det akutt ks og jeg fikk full narkos siden jeg ikke kunne få epedural :(

min gutt ble født 13:14 og jeg våknet rundt 16 tiden, og jeg var i dusjen rundt 20 tiden samme dag!

andre sier at dere ble tvunget i dusjen dagen etter? føde dere på natta da eller? jeg var i dusjen 4 timer etter at jeg hadde våknet av narkosen!

og attpåtill så har jeg et handikap i bena mine !

men jeg kan ikke huske at jeg fikk noe tape rundt såret fikk kanskje en bandaskje (var bikinisnitt og veldig lite)

Skrevet

Jeg ble ikke tvunget opp, men var oppe først dagen etter fordi ks ble foretatt seint på kvelden, og jeg var på oppvåkningen til kl var nærmere 2 om natta.

Bandasjen som ble festet over såret, ble festet med tape.

Skrevet

Hvis du ikke har lyst på en tur på apoteket er neglelakkfjerner veldig effektivt på limrester - bare pass på å unngå selve såret:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...