Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Hun er kjempesnill hele dagen lang og sover når hun skal. Men akkurat når hun skal legge seg i sengen sin på kvelden så nytter det ikke å få henne til å sovne før etter ett par timer. og da må hun stelles og mates om igjen. Skjønner det er mye kos fordi hun ligger bare å kose suger på puppen uten at hun er spes sulten. Hun sovner der, men våkner når jeg legger henne over i sengen hennes. hun kan også sovne på pappas skulder , men våkner når han prøver å legge henne. Noen som har noen tips til hvordan vi skal få henne til å sovne lettere i sengen sin? Vi begynner i 9 tia og hun sovner jo ikke før i 11-12 tia.
Gjest Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Nå vet ikke jeg hvor gammel jenta di er, men sover hun sent på dagen kanskje? Jenta vår er snart 11 mnd, og hun får ikke sove etter klokken 15.00 på dagen (til nøds 16.00..). Da er hun som regel skikkelig trøtt når hun skal legges, og sovner senest klokken 19.30!
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 11. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2007 Hun er ikke mer enn 8dager gammel, men vi har fin rytme ellers i døgnet. hun virker kjempetrøtt når vi legger henne men hun nekter å sovne.
2nj♥ Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Hvor gammel er hun? Nyfødt?? Kan det være at det er kaldt i senga hun blir lagt i? Kanskje varme senga med en varmeflaske før hun legges der?? Hva ligger hun i? Babyer liker at det er trangt og lunt. Gjør senga mindre og lunere..... Har flere tips, men det er jo litt avhengig av hvor gammel jenta di er.....
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 11. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2007 Hun er nyfødt. 8 dager gammel. Tar gjærne imot flere tips ja:)
animal Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Ville i grunnen bare si at det er ganske så vanlig, og vet ikke om du kan forvente at hun følger deres rutiner riktig enda. Gi henne den nærheten hun trenger du, snart så sovner hun nok på kvelden skal du se!! Jenta vår ville heller ikke sovne før 24-01 tiden de første ukene. Kos dere masse!!
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 11. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2007 ok, takk for svar. Det blir vel bedre med tiden tenker jeg. Hun er jo snill om natten da. Er oppe fra 1-3 ganger om natten og synes ikke det er ille.
Lille Sprell og meg Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Prøv å legg pappas eller mammas t-skjorte i sengen.. det hjalp vår lille når han var noen uker gammel!
Ouagadougou Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Når hun er så liten så er det bare å følge hennes rytme. Bruk tiden fra 21 til 23 til å kose dere med hun i steden for å stresse med å få hun til å sove dersom hun ikke vil sove. Det er først når de er ca 3 mnd at de begynner å få ordentlig døgnrytme. Vi la vår jente i 23-tiden (når vi la oss) de første 7-8 ukene. Deretter begynte vi å legge hun litt tidligere. Dersom dere i stedet legger hun kl 23 - sovner hun ganske raskt da? Da er det iallefall ikke vits å kave med å legge hun tidligere. De forandrer forresten veldig på søvnvanene i starten.
Lille Sprell og meg Skrevet 11. april 2007 #10 Skrevet 11. april 2007 Vil bare si at jeg er veldig enig med bitlibaba.. De små lever en stund i den samme døgnrytmen som inne i magen - men dette går seg til! med vår lille sa det bare vips når han var ca tre mnd, så gikk leggingen fra å være kl 12 på natta til kl 8 om kvelden. Og der har vi vært siden..
2nj♥ Skrevet 11. april 2007 #11 Skrevet 11. april 2007 Bare 8 dager ja. Da ville jeg ikke stresset med det enda nei. Kos masse med henne og legg henne når dere legger dere. De første ukene er gjerne slik. Vi begynte å legge gutten vår kl 19 da han var 6-7 uker, før det la vi oss samtidig i 23-24-tida. Greit å begynne forsiktig å innarbeide rutiner med kveldsstell osv, men det er først fra ca 3 mnd det blir viktigere. Om dere følger hennes rytme, vil jeg tro dere merker på henne når hun er klar for å legge seg tidligere på kvelden, men ikke stress med det enda. Masse kos og nærhet er det som er viktig i starten
Anonym bruker Skrevet 11. april 2007 #12 Skrevet 11. april 2007 Vår gutt er 8 uker gammel han ligger i skinnposen oppi vognbagen oppi sprinkelsenga igjen, lunt og trangt og godt! Vi har på klokkeradioen på soverommet og litt lys. Men han må roes ved puppen evt. rugge litt på bagen. Av og til har vi tatt bagen på stua og lagt han der, sovner lettere med litt hverdags-surr i bakgrunnen, og så bare bært bagen inn på soverommet når han har sovnet. Han krever pupp mange ganger i løpet av kvelden, skal vel "spise seg opp" til natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå