Gå til innhold

støtte år man har delt omsorg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med støtte dersom man har delt omsorg??

Jeg kommer til å flytte, og siden vi vil bo litt fra hverandre kommer vi nok til å ha 50/50 eller 60/40 eller noe sånn....

Gutten har barnehageplass her som faren bor, men siden jeg ikke vet om jeg har kommet inn på skolen, har jeg ikke fått noe pass til gutten ditt jeg skal flytte.. Så det kan bli vanskelig...

Men vil det bli forvirrende for en gutt på 18mnd å gå i en barnehage hos pappaen og en dagmamma/barnehage hos mammaen??

Hvordan ordner dere dette??

Jeg er seriøst deppa her.... ligger en stooor vond klump i magen....:(

Ver så snild å kom med noe til meg her....:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg diskuterte dette litt med en som har peil på emnet (jobber mye med barn i sånne "omstendigheter") da venninna mi lurte på å shippe ungen sin en uke til oslo for å være med pappa og en uke hos henne - to forskjellige barnehager slik som i ditt tilfelle.

Hennes datter var 4 år - og hun anbefalte det IKKE!

Det tar flere dager for et barn å omstille seg fra det ene miljøet til det andre, og når det endelig har "funnet roen" så skal det tilbake til det andre stedet. Veldig opprivende for barnet. Nå er barnet ditt enda yngre, så jeg ville absolutt ikke gjort det.

Vet ikke hvordan du skal løse dette, men er det ingen mulighet for at du kan gå på skole der du bor nå?

Eller løse samværsproblemet på en annen måte?

Håper noen andre har noen gode råd - og lykke til :) Håper dere finner en løsning som passer barnet og deg.

Skrevet

nei jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å løse dette her.... må ta båt for å komme til skolen der jeg skal gå....

Ingen som løser dette på noen bedre måte å kan gi meg noen gode råd? Det tar jeg imot med stoor takk!!

Skrevet

Er i samme "båt" som deg. Jeg ønsker ikke at mitt barn skal gå i to barnehager, så dessverre så har denne saken endt rettens vei. Far ville ha 50/50. Hadde gått med på det om vi bodde nær nok. Jeg føler at en uke her og en uke der vil bli for stressende for barnet (som i dette tilfellet er 1 år). Kan jo evt. ha ovale helger, torsdag til søndag f.eks.

Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Jeg ville nok for barnets skyld vurdere at barnet ble boende hos faren... De anbefaler IKKE to bhg/dagmammaer, jenta mi på snart 7 hadde ikke takla det der med to skoler eks. Det viktigste er at barnet får kontinuitet.

Kommet dette til retten eller noe risikerer du også at faren får barnet siden det er du som flytter. Skolegang er selvsagt en god grunn, men det hjelper lite når det er barnets beste som skal stå i fokus.

Du var sikkert ute etter ord som at det løser seg... Men jeg kan dessverre ikke si noe slikt. Realiteten kan fort bli ganske annen i ditt tilfelle, særlig siden gutten allerede er halvannet år, og da kan faren like gjerne være en god omsorgsperson.

Skrevet

Finn ut hvor det er best at ungen bor, og la ungen bo fast der. beklager, men av og til må vi ta valg som ikke er til det beste for oss selv, men for ungen! Ja, det er vondt, ja, det er tungt å ta den avgjørelsen, men du får et barn som opplever kontinuitet og stabilitet. 50/50 med så stor avstand er bare til det verste for ungen!!

Så prøv å se på hva som er det beste for ungen. Og ta heller opp samværsfordelingen når ungen blir større, du er ferdig med skolen, og dere kan bo nærmere!!

Skulle gjerne sagt det motsatte, men her må dere være voksne og ta ansvaret!

Skrevet

det e faktisk ikke normalt og fortsett en sånn deling av omsorgen når barnet flytt.. da bi det ofte helgeordning med event en dag ekstra tel helga.. man ska ikke tull med ungan !

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Nå vet jeg jo ikke hvilken utdanning det er snakke om, men må du ta akkurat den? Det finnes jo en del utdanning du kan ta via nettet slik at du ikke behøver å flytte, og da kan du bo i nærheten av sønnen din. Hadde det gått an?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...