Gå til innhold

For lite mat? (ca 6mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en liten jente på snart 6 mnd som jeg lurer på om jeg gir litt lite mat. Hun er litt under snittet på vekt- 6500g på 5mnd kontroll, og litt over snitt på høyde 66cm- men følger kurven sin greit utfra fødselsvekt, men litt utflatende kurve siste 2 mnd¨.

Normalt har hun sovet veldig godt om natten gjennom (fra 20-07), men den siste måneden har hun vært veldig urolig. Jeg har så smått begyndt med grøt, men da har hun blitt litt mindre interessert i pupp, så i sum vet jeg ikke om hun spiser så veldig mye mer...

Kan dere med baby på ca 6 mnd se om dette virker som lite mat?

ca 07- mm (fra 1 bryst)

ca 11- mm (fra 1 bryst)

ca 15- 1 porsjon grøt + mm fra ett bryst etterpå

ca 19-20 - mm fra begge bryst

mellom 2-4- mm

Synes hun virker fornøyd på dagtid.... Og dessuten virker hun mer "rund" etter at jeg introduserte grøt, men har ikke veid henne på en stund.

Takknemlig for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser greit ut det, jeg ga litt mme på kvelden så sov hun bedre... men det må du finne ut av selv:-)

Skrevet

tror det ser bra ut! du kan jo starte med to grøtmåltider om du er i tvil, eller gi en banan på formiddagen el. Husk at et grøtmåltid er mye mer mettende enn ett morsmelk måltid, så om hun har kuttet ut litt mm, så gjør det nok ikke noe.

Skrevet

Dette ser ut som vekt/lengde på min 6 mnd gamle snuppe. Hun veite vel 6250 ca på 5-mnd kontrollen. Jeg gir grøten på kvelden istedenfor, så sover hun iallefall stort sett natten igjennom. Virker som det funker bra. Hun har nå begynt så smått med litt grønnsakspuré til middag. Valgte det istedenfor et grøtmåltid til, men etterhvert må vi jo gi det også. Ellers får hun mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...