Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette?

Skrev et innlegg for et par dager siden, har fått time hos legen nå.. Snuppa våkner så ofte om natten at jeg aldri rekker å sovne...blir ca 2-3 timer søvn til sammen hver natt... :( Hun er 8 måneder..

Bare lurer på om noen har fått dette til sin baby... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd ALT før sovemedisin. Ja, du er nok sliten og lei. Full forståelse der. Men faktisk, så er skrikekur bedre enn neddoping av babyer.

Den medisinen er mye sterkere for barnet enn om du drikker en flaske rødvin og ammer.

Skrevet

Jeg fikk det til min mellomste da han var 15mnd.Det funka kun noen dager,så var det tilbake til start igjen..

Det som hjalp til oss,var å kutte ut all soving på dagen.Da ble det endelig nattesøvn,etter 2 år uten å ha sovet en eneste hel natt.

Syns det var skummelt å se hvordan kroppen hans reagerte på medisinen.Hele kroppen ble helt gele,og han ligna mest en zombie...

Vil ikke prøve det flere ganger,for å si det sånn...

Skrevet

Takk for svar!

Ble litt skeptisk nå...var jo derfor jeg spurte...

Er foreldrene mine som mener det må medisiner til...var visst en venninne av moren min som hadde fått det til sin datter for 15 år siden, og som hadde funka bra....

Får prate med legen, ihvertfall....

Uff....

:(

Skrevet

Da jeg leste pakningsvedlegget,fant jeg ut at det er samme medisin de gir til alkoholikere og narkomane med abstinenser,så det sier vel litt?....

Ville uansett sett på dette som en aller siste utvei.

Skrevet

Det er tungt når de små ikke sover, har ei på 8 mnd som har vært vanskelig en stund. Har sovnet med en gang på kvelden, men våknet flere ganger om natten. men nå er ting bedre. Vi var på noe som heter søvngruppe på helsest og der fikk vi mange gode tips.

Nå er jeg en slik som synes at man ikke skal gi sovemedisiner til små barn, da skal man ha prøvd alt annet først. De kan jo ikke fortsette å bruke sovemedisin, så det på en måte å gjøre seg selv en bjørnetjeneste.

Men dette er min personlige mening.

Skrevet

hallo!

vet akkurat hvordan du har det,jeg sov heller ikke en hel natt før dattern min var 2 år,var desperat etter søvn. jeg gikk til legen og fikk et middel,det var ikke sovemedisin,hvis ikke jeg husket helt feil var det allegimedisin som gjorde de trøttere, etter 3 netter med dette kom hun inn i ryttmen og sov hele natten. kommer til å gjøre det igjen hvis jeg må. lykke til og ha for all del ikke dårlig samvittighet over å gjøre det. stor klem.

Skrevet

Jeg vil også råde deg til og prøve et middel som heter Phenamin (tror det staves sånn, utales fenamin) Dette er et kløstillende allergi medinsin som har som bivirkning at barn blir døsige. Altså ikke et sovemiddel. Funka veldig bra på vår første da ho fikk dette da ho var 15 månder. Skal nevnes hun hadde atopisk eksem også, så hjalp jo litt for dette også. Men jeg vil si dette er et mere skånsomt middel enn ren sovemedisin.

Skrevet

I tillegg måtte si selvsagt innføre strengere rutiner på søvn osv. Og fikk nå lettere gode vaner, før dette skrek ho så mye at vi orket ikke gjennomføre skrikekuren og alt hva vi anbefalt. For hun skrek over 3 timer før hun sovnet og det var ren totur for alle.

Skrevet

Har gode rutiner på sovning, og det er ikke noe problem...er at hun våkner igjen.. :(

Høres ut som sånn allergimedisin er en ide... :) takk for forståelsen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...