fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 er det noen flere enn meg som har fått vestentlig med stive ledd i fingre tær, knær osv??? blitt stivere de to siste ukene, så nå legger jeg liksom merke til når jeg bøyer noe i motsetning til før. er ikke ubehageli da, men rart bare.. *ler* er i uke 22:) eller 23 som det står her inne...
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Jeg har det ikke nå, men kjenner til det fra tidligere graviditet. Det er nok mest sannsynlig vann du kjenner, det er ganske vanlig og ikke så mye å gjøre med. Unngå salt hjelper, da binder ikke vannet så lett. Det er helt greit så lenge det ikke blir for mye, da kan det bli ordentlig ubehagelig også.
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 11. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2007 takk.. bør egentli være forsiktig og obspå mengden vann jeg da, for mye vann kan medføre svangerskapsforgiftning, og det ligger i familien, både min mor og mormor fikk det.. hehe.. prøver å være forsiktig med saltet, men er jo sååå godt med salt, men har i det minste sluttet å salte salt potetgull^^
calla*høygravid:) Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Jeg har også stive ledd, knær, fingre, rygg for å nevne noen. Jeg hadde stive ledd før jeg ble gravid da, men det er blitt værre og mer vondt....
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Du bør nok være litt obs ja, men det langt fra litt stivhet til at det er noen fare. Jeg hadde ekstremt med vann i første svangerskap, men bra blodtrykk og ikke noe eggehvite i urinen. Det er ingen fare så lange det er bare vann, men man må jo passe litt på. Det er helt håpløst å ligge unna saltet, ikke bare er det godt, men alt ferdig eller halvferdig mat inneholder mye salt. Første gang jeg var gravid fikk jeg totalforbud mot salt, da måtte jeg lage all mat fra scratch. Sist slapp jeg det, og jeg håper jeg slippe det denne gangen også. Håper du slipper noe mer enn litt stive ledd du også, men som du sier, det er greit å være oppmerksom, særlig siden du har hatt problemet i familien.
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 11. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2007 jeg er obs, men bekymrer meg ikke. bare koser meg... men er greit å vite det er fler som blir litt stive:) synes det er litt moro og jeg da, så sitter å bøyer fingrene hele tiden. hehe... oi, tottalt forbud mot salt?? da hadde jeg dødd tror jeg... *ler*
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Fint det, er jo ikke noe å bekymre seg for, kos deg du. Uten salt er hardt det, men det dumme var at da ble det veldig mye sukker isteden, og du vet sukkker, ikke så sunt heller...La på meg myyyye, men det gikk bort igjen med tida...
Ms.Nurse Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Jeg har blitt fryktelig stiv i kneleddene:( greier ikke sitte på huk eller på knærne. Kan selvfølgelig ha sammenheng med bekkenløsningen også, men litt kjipt uansett... Saltet kan jeg greie å holde meg unna, meeen sukkeret er mye verre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå