Gå til innhold

Bekkenløsning: hvor lenge bør man vente mellom barnefødsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

none som har fått råd om dette fra fysioterapeut/lege? lurer på hvor lenge man bør vente med å bli gravid etter en fødsel. tette barnefødsler kan jo være skadelig for bekkenet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med bekkenløsning selv og har også fått høre det at jeg bør vente til det er bra før jeg blir gravid igjen. Men vet ikke hvor lenge det vil si. Har en venninne som slet veldig med bekkenløsning og hun ble gravid igjen 8 - 9 mnd etter fødselen, og hun var faktisk bedre andre gangen hun gikk gravid. Var vel ikke akkurat svar på innlegget, lurer vel egentlig litt på det samme.

Skrevet

Slet veldig med bekkenløsning, og har fått vite at jo lengre jeg venter, des bedre...helst 5 år!

Men det kommer ikke til å skje!!!

Tenker som så at nå kjenner jeg min kropp litt bedre, og vil tidligere starte med bassengtrening og akupunktur for å lette smertene, så går det som det går...

Håper på å bli gravid snart, har en baby på 10 måneder.

Skrevet

Jeg fikk høre av fysioterapeuten min at det var bra at jeg hadde ventet ca to år før jeg ble gravid igjen (egentlig var det bare 19 mnd...). Det var viktig at jeg hadde vært helt kvitt BL en stund før jeg ble gravid igjen. Det hadde jeg vært ca et halvt år. Jeg har vært flink til å ta hensyn og få behandling tidlig, og har i bunn og grunn fungert litt bedre dette svangerskapet, iallefall fram til jeg ble høygravid. Nå er det blitt skikkelig ille, men er ikke så lenge igjen da.

Skrevet

Jeg har ikke tid til å vente fem år i alle fall!!!! Jeg blir allerede 35 til høsten...Håper jeg blir bra av bekkenløsningen med en gang babyen er ute, og hvis det dukker opp ved senere graviditet så skal jeg ta det utrolig mye mer på alvor, siden jeg nå vet hva det er. Og hvis man blir veldig elendig igjen, så må man jo bare få hjelp???? Jeg vil ha to barn, jeg....Vil ikke at lillejenta skal være enebarn. Traff ikke mannen i mitt liv før for 16 mnd siden så vi har faktisk vært veldig effektive....;)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente minimum 2 år mellom graviditetene for at bekkenet skulle bli ordentlig stabilt før et nytt svangerskap. Ventet 2 og et halv år og er faktisk bedre i bekkenet dette svangerskapet. :)

Skrevet

Jeg var veldig plaget med bekkenløsning fra uke 19 i 1. svangerskap og ble gravid litt over 6 mndr etter fødsel. Kjente ikke bl før rundt uke 32 denne gangen. Nå skjønner jeg ikke at jeg holdt ut så lenge med disse smertene sist. Jeg tror vel noen bekkenløsninger kan bli fremprovosert for jeg fikk bl i 1. sv.skap etter jeg hadde gått veldig mye i flere dager på asfalt (var marked i byen :-)) og tok ikke så mye hensyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...