Gå til innhold

Pakke bagen til sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok et spørsmål om denne bagen - hva tar man med seg til sykehuset? Og hvor tidlig har dere bagen klar? Vet spørsmålet har vært oppe på disse sidene tusen ganger før, men jeg fant ingenting på det nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pakekr ikke baggen så lenge før.. tar meg ikke mer en 5-10 min å pakke den og tror jeg har tid til det når jeg kjenner at det er på gang :) (får jeg håpe ) :)

men skriver en liste å har liggende i tillfelle ett eller annet :)

her er min foreløpig ;

toalettsaker( tannbørste, såpe, shampoo +++)

slippers/tøfler

store gode klær

babyklær til hjemreise

fødselsbok som jeg skal skrive i (glemmer så fort)

kamera

foteapparat

mobil

hårføner til å " tørke" seg der nede

bok/blader

Skrevet

Du må føye til ammebh og innlegg, når melka først kommer renner det i strie strømmer noen dager..

Skrevet

lepsyl

stor truser

=o)

Skrevet

....Og så må du ha med en god del flere babyklær enn bare til hjemreisen. Babyer både gulper og bæsjer. Derfor bør du også ha med bleier!

(dagene etter fødselen er skikkelig utmattende så ta med noe sjokolage og brus også...)

Skrevet

Skal pakke den ca tre uker før terminen. Man vet jo aldri. Har hørt om de som aldri fikk pakket fordi vannet gikk uten at babyen hadde festet hodet, og da skal man ligge i ro. Så kan det jo skje andre uforutsette ting, og da er det greit å være litt forberedt.

Er ingen god ide å la mannen pakke bagen ihvertfall. Har hørt om de som har fått med seg både bikini og penstrømpebukser på sykehuset. Er vel ikke akkurat det man trenger mest :-)

Skrevet

er 38 +5 åå har ennå ikke pakket den men skal snart det her er min liste sånn ca...

Kamera+lader

mobil+lader

helsekortet

amme-topp,bh,innlegg

klær; 2 deilige bukser, to gode singletter og ert par gensre

sokker

toalett saker (shampo o.l)

sminke

baby album,penn

lypsyl,nesespray, paracet

vannflaske, noe til han å spise?!

mykt dopapir(har ikke hårføner)

babyen;

1-2 bodyer

nattdrakt

hel dress

sokker/strømpebukse

kjøredress,lue,votter(kaldt her)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...