amilde 11.06 Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Hva gjør dere for å forberede dere fysisk/psykisk til fødselen? Tenker spesielt på dere som har født før og vet hva dere går til. Har termin om 9 uker og selv om jeg har vært igjennom dette to ganger før så er jeg veldig spent på fødselen. Jeg drikker bringebærblad-te men gjør ellers ikke så mye, ennå..
Mamma Mirabell Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 jeg gjør ingen ting jeg.. bare går å venter og slapper av.. har selv 6 uker igjen og gleder meg som en liten unge har ingen planer om å begynne med noe forberedende heller.. vet ikke helt hva det skulle vært... kanskje smake på den teen som alle snakker om..
Pianutten Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Hmm...mulig jeg er litt slow...men har virkelig ikke fått med meg hvorfor bringebær-te skal være så bra... Hva er det godt for? *distre*
Gjest Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 For meg er det forberedelse i å pakke baggen jeg skal ha med på sykehuset. Har fått en liste av søsteren min, og det er godt å vite at alt er på plass før det skjer. Synes også det er god mental forberedelse å ordne i stand babyseng og finne frem babyklær m.m.
amilde 11.06 Skrevet 11. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2007 Følgende sies om bringebærblad te: Fåes som te eller kapsler (sistnevnte mer effektivt). Bidrar til utvidelse av både hud og livmor. Drikk 2-3 kopper te dagen 1-3 uker før termin. Kan også bidra til å gjøre fødselen enklere og mindre smertefull. Fant denne infoen på en annet forum. Teen er ganske god på smak.
Mirakelungen Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Gjør absolutt ikke annet enn å surfe på nettet, om svangerskap og fødsel. norske, danske, svenske og engelske sider. Huff slik går nå dagene...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Ut å gå, slikk at jeg får bygget opp energi, selv om det ikke frister nå. Men litt må jeg... Man holder dessuten ut lenger hvis man har gått litt hver dag under sv.sk, det har både min mor, lege og jm sagt (sist gang og denne gang)
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Jeg er oxo 3.gangs, og tar egentlig det hele med stor ro. Begynner nå på min 38. uke snart, og de to barna jeg har fra før er født 2 og 3 uker før termin, så er innstilt på å føde når som helst. Har pakket bagen, ellers så prøver jeg å hvile mye og helst få gått meg en skikkelig luftetur hver dag:) Prioriter oxo å finne på litt gøye ting med barna... Vil gi dem masse oppmerksomhet mens de enda har "førsteretten" på meg på en måte:)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. april 2007 #10 Skrevet 11. april 2007 Skal på modningsakupunktur i morgen! Ellers er det mye kontroller for tiden og siste forberedelser med klesvask og planlegging av sykehusbagen. Mannen min ble psykisk forberedt på fødselsforberedende kurs, som han var kjempefornøyd med. Ellers jobber han en del (før permisjon i 2 uker) og kutter ut ølen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå