1+1=2+1+x Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Hei Jeg føler at alle andre kjenner så mye liv... Jeg derimot, føler at jeg kjenner lite. Kjenner noe hver dag - men ikke hele dagen, heller ikke voldsomme spark... I går gikk det sikkert 8 timer uten at jeg kjente noe;( Er bare så redd for at det er noe galt med den lille. Trenger litt trøst... Noen som også har det slik??? (Er i uke 30)
kose endelig mamma Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 hei. sånn har jeg det også, og jeg er i uke 34. har vært på ul å sjekka at alt er bra. hvis du er nervøs så spør om å få en time til ul.
Gjest Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Hei Ikke noe gøy å bekymre seg slik. Sikkert lurt å ta det opp med lege eller jordmor. Husk også at rundt uke 28 +/- sover babyen i lengre perioder og spesielt hvis du er i bevegelse. Jeg er i uke 34 nå og har ikke kjent skikkelig mye bevegelse før de siste par ukene. Håper det var litt trøst.
1+1=2+1+x Skrevet 11. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2007 Takk:) Føler meg litt beroliget... man kan vel ikke uroe seg for mye for den lille heller;)
Gjest Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 nei det er rart med det der gitt, men jordmor og lege er nå til for å brukes, heller en gang for mye enn for lite.
1+1=2+1+x Skrevet 11. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2007 Saken er vel at jeg ikke har jordmor... hjelper vel lite å ringe legen??? Må kanskej ringe sykehuset da?
adie Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 sånn var det med meg å...jeg kjennte ikke noe liv på nesten 2 tager.... jeg ringte føden...å reiste oppp på sykehuset å fikk ultralyd...alt helt fint... som legen sa det skal være ca 5 spark/bevegelser om dagen...men vi er jo i bevegelse å har ting å gjøre...så om ikke sparka er så veldig harde...kan d hende at vi ikke får de med oss.....drikk saft eller is vann å legg deg ned når du er urolig...babyen skal da beg å bevege seg
Singelmamma og banden Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Jeg kjenner lite til babyen om dagen, så det er ikke bare deg. Her er det mest liv når jeg har lagt meg, og det går jo ut over nattesøvnen. Det er helt sikkert ikke noe galt, men jeg skjønner bekymringen din, tror alle har det slik innimellom. Klem:-)
1+1=2+1+x Skrevet 11. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. april 2007 Å? 5 spark om dagen? Har hørt minst 10 spark per 2 timer jeg... Jeg er jo veldig mye i bevegelse om dagen (jobber litt i barnehage!)
adie Skrevet 11. april 2007 #10 Skrevet 11. april 2007 ja se der ....var sånn med meg å .... jeg klarer jo nesten ikke sitte stille...heletiden noe jeg skulle ha gjort liksom er nok bare det at du ikke har bevegelsene med deg...å husk det at babyen er jo ikke like aktiv heletiden....
callmebecka Skrevet 11. april 2007 #11 Skrevet 11. april 2007 Det viktigste er å kjenne liv hver dag, og at det ikke forandrer seg drastisk, dvs at hvis du vanligvis kjenner liv flere ganger i timen, og så plutselig en dag ikke kjenner mer enn et par ganger på hele dagen, da er det viktig å få det sjekket opp. Men hver baby har sitt bevegelsesmønster, noen er veldig aktive, andre ikke. Prøv gjerne å følge et slikt sparkesjema, ikke for at du skal bli helt opphengt i det, men det kan være en god hjelp til både å bli kjent med din babys bevegelses mønster, og gjør det lettere å se tilbake på hvordan mønsteret egentlig er, det er lett å glemme og gå surr i både deger og spark. Men husk, selv om jeg foreslår å sjekke opp skulle bevegelsene avta drastisk, så er ikke det forsi jeg mener det er noe galt! Det er bare greit å få det sjekket! Babyer har også dager da de er mindre aktive, akkurat som oss andre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå