Gå til innhold

Hvor mye skal en 7 mnders baby spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 7 mnd som begynte med fast føde like før hun ble 6 mnd. Nå har hun altså fått mat i litt over en måned, men spiser fortsatt lite. Hun får grøt til lunch, middag i 14-15-tida, og grøt igjen i 18-tida. Før hvert måltid får hun mm (+ 2-3 ganger om natta/morgenen). Det virker som om hun blir mett av mm, for hun vil bare ha litt mat (ca 1/4 porsjon grøt). Men det er jo anbefalt å gi mm først, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette. Kan det være at hun ikke har behov for mer energi? - Hun er en ganske rolig unge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres helt supert ut, jeg. Har ei jente på 8 måneder som stort sett får mm, pluss litt grøt om morgenen og kanskje litt middag eller grøt på ettermiddagen. Hvis de blir ammet, skal morsmelk være hovednæringskilden en god stund etter at de er blitt 6 mnd.

De aller fleste barn bruker ganske lang tid på å komme opp i store måltider, og faktisk er det flere barn som foretrekker morsmelk helt til de er nærmere året.

Synes du skal fortsette å gi mm først, og heller tilby jenta di mat på samme måte som du gjør nå. Men, det er min mening, mange er sikkert uenige;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...