fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Har egentlig meldt meg på et yogakurs som starter i kveld, men plutselig ble jeg litt i tvil... Er egentlig ikke noe yogamenneske i utgangspunktet, (morsommere med hopp og sprett-trening) men det er kanskje bra? For ryggen og sånn?
Fabelaktiv Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 lurer selv jeg... har meldt meg på i slutten av april, gleder meg da. Det er sikkert bra
liten_passasjer Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Jeg går på yoga for gravide. Er veldig fornøyd. Jeg ser vel ikke helt på det som "trening", da jeg har trent mye og hardere før, men det er tydelig godt for kroppen - og for hodet. Endel statiske øvelser, tøying og avslapping. Kos dere!
Krysia Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Hei! Jeg går på yoga for gravide. Min erfaring er at det er bevisstgjørende i forhold til pust, avspenning og fokus under fødsel. I tillegg er det jo øvelser for fordøyelse, kramper i beina osv - rett og slett vanlige gravidplager. Jeg er ikke svett når jeg går fra gravidyoga (i motsetning til "vanlig" yoga), men avspent og har fått litt nytt fokus og mye å tenke på. Sånn jeg ser det, er det derfor ikke et alternativ til trening. Håper du vil like det!
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Jeg hadde også lyst til å gå på yoga for gravide, men jeg bor i Kristiansand. Ser ikke ut som det går noen yoga kurs her, om ikke noen andre kjenner til noe annet? Lov å håpe? ;-)
janediamond Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Jeg er yoga lærer i Ashtanga, som er en veldig fysisk form for yoga. Dette er virkelig trening. Jeg trener 6 ganger i uken helst om morgenen. Jeg er 17 uker på vei og har selvfølgelig modifisert treningen etter dette. Hvis du aldri har trent yoga før, bør du begynne med gravide yoga, eller hos en lærer som vet hva de gjør! For det er mange stillinger som ikke er bra for babyen. Jeg anbefaler deg ikke å begynne med Ashtanga nå som du er gravid men fek Shivananda. Denne formen kan du trygt begynne med selvom du er med barn, da den ikke er fysisk krevende. Har legges det vekt på pust og utøyningsøvelser. Velig deilig for såre korsrygger, stive hofter og vonde skuldre. Så du kan se etter et slikt tilbud i Kristiansand. Men husk å spørre hvilke type yoge læreren baserer seg på. Jeg anbefaler deg det på det sterkeste. Lykke til.
meieriet Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Jeg gikk på yoga med første og skal gå denne gangen også. Hadde stort utbytte av øvelser og pusteteknikker under fødselen. Til deg i Kristiansand: Det er kurs der også, men husker ikke hvor. Ring et treningssenter i Kr.sand eller en yogaskole et annet sted og spør om de vet om noe.
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Jeg har ringt en yoga-lærer i Kristiansand som mente de kun har yoga-kurs for gravide i Oslo. tenkte likevel at kanskje noen visste om noen som holdt kurs for gravide likevel.....
meieriet Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Hei Pregonosaurus. Fant en tråd fra tidligere i år (der har du jo også spurt..) Det var visst et kurs på Hotel Norge i Kr.sand med en som het Wenche.
teila Skrevet 11. april 2007 #10 Skrevet 11. april 2007 Hei fellesferiebarn. Jeg skal også på Yogakurs som starter i kveld, er det på Yggdrasil du skal? Er overhodet ikke noe yogamenneske selv. Har vært på prøvetime før en gang, og da ble det med prøvetimen for å si det sånn, syntes ikke det var noe for meg. Men fikk yoga for gravide veldig sterkt anbefalt av en venninne som sa at det hjalp henne masse under fødselen. Så da prøver jeg likevel. Nå har jeg jo betalt og alt, så da er det vel bare å møte.. Kanskje vi sees i kveld? :-)
Nemi M@rianne md 3 skjønne Skrevet 11. april 2007 #11 Skrevet 11. april 2007 nei, men har absolutt blitt anbefalt det av jordmor siden jeg har så bekkenplager, men har ikke meldt meg på. Hun anbefalte det på det sterkeste etter tilbake meldinger fra kvinner som har gått på yoga kurs, så jeg ville ikke tvilt hadde jeg vært deg:-)
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 11. april 2007 #12 Skrevet 11. april 2007 jotakk ;-) ser ut som jeg får forhøre meg der igjen....
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 11. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. april 2007 Hei Telia Nei, jeg skal dessverre ikke på Yggdrasil, hvor er det hen? Jeg skal i Asker, så vi skal nok ikke på samme sted da.. Virker iallefall som mange har gode erfaringer med gravidyoga, så nå gleder jeg meg mer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå