Gå til innhold

hva regnes som stor baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gynekologen regnet ut da jeg var i uke 32 at hvis babyen vokste i samme takt ville han bli 3,7-3,9 kg. Da jeg fortalte det på jobb sa nesten alle - det blir en stor gutt det!!!!. Jeg trodde det var ganske normalt jeg eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han blir ikke spes stor synes jeg men er jo ikke liten heller :)

jordmoren min sa at de regner stor over 5 kilo...

fikk selv høre at babyen min skulle bli stor, blir nok en 3,7-3,8 sa legen. syns ikke der er så stort, førstemann var 3,7 og var heeelt perfekt :)

Skrevet

Det kommer jo litt an på da. For meg hadde et barn på 3,7 kg vært en kjempe, men både jeg og faren er små, både nå og da vi ble født. De to andre barna våre var knapt over 3 kg. Regner med mellom 3 og 3,5 kg nå også om jeg går til termin. Men gjennomsnitt er litt over 3,5 kg, og for å lage et gjennomsnitt må noen være store og noen små.

Skrevet

Jeg har født en på 4200g og en på 4800g og det regnes som stort på sykehuset her ihvertfall. Jeg får litt ekstra oppfølging og hvis den jeg har i magen nå følger vekstkurven sin vil den ende på mellom 4,5 og 5kg... Så for meg er alt under 4kg lite!

Skrevet

Jeg fikk høre på UL i uke 34 at babyen ligger an til å bli litt over 3,5 kilo - og at dette var normalt. Høres ikke så avskrekkende ut, iallefall :-)

Skrevet

min var 3840 g og det var normalt.....jeg regner store barn som er ved termin mer enn 4500 g.

Skrevet

Trodde alt over 4kg var ansett som stort? Min første var på 3700, 52 lang, og det var helt normalt, og akkurat det samme som både faren og jeg var som nyfødte.. Venter en på ca 4000 nå, så det blir vel på grensen av stort.

Mener snittet var på 3550 for noen år tilbake, så 3,7 er iallefall helt innenfor normalen. Folk sier så mye rart, angående store/små babyer og mager, og miner faring er at de fleste vil bare konversere fordi de synes det er spennende med babyer.. -De kunne like gjerne sagt det motsatte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...