prøvekluten+3små Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 juhuu? er du her inne eller...hihi...bare sp lenge siden jeg har sett deg her
Trønderjente82 Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Hajoooo.... Har vært på påskeferie:) Synes jeg forsvinner litt her inne på 2.trimestester jeg, føler at alle har kommet så mye lenger enn meg liksom. Hvordan går det med deg da? Jeg har kjøpt min første body i påsken... Thihi... den var så søt at jeg klarte ikke å la være:)
prøvekluten+3små Skrevet 11. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2007 ja,er mange flere her inne,og langt mellom man ser noen som er like langt på vei som en sjøl ja.. med meg ja...er nå fortsatt kvalm da,så mamsen er overbevist om at det enten må være to,eller en jente..for da er man visstnok kvalm i massevis..så får vi se da..hehhe,to er det allefall ikke! tilbragt påsken hen'a? her har vi vært innesnødd på storlien tre daga,heldigvis litt knallvær på slutten da:o)så fikk da litt farge i mitt bleike ansikt:o) åssen gikk det med ultimen din da?fått den bytta?fikk no time den 7 mai æ,så rart om dem ska blingse sånn me dæ da.. enda ikke kjøpt en eneste liten ting æ..hehhe,men e nok mest fordi æ ikke har vært i særlig form te å gå på shopping heller da;o) men blir vel etter ul tenker æ..når man forhåpentligvis veit kjønn
Trønderjente82 Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Hadde vært arti om du fikk en liten jente da:) Jeg håper innerst inne på jente (mannen min håper på gutt). Tror det blir gutt jeg da siden jeg ikke har vært dårlig i det hele tatt og magen ikke har antydning til å bule enda. Håper det begynner å vises snart... Hehe:) Vi har vært på hytta til svigers i påska, på frei like utenfor kristiansund. Koselig å være sammen svigers, de bor jo i Bærum, så vi ser de ikke så ofte. Har ikke byttet timen til UL nei. Har begynt å tenke at hvis jeg drar på UL seint så er det jo større sjanse for at de ser kjønnet. To uker fra eller til må vel gå bra...
prøvekluten+3små Skrevet 11. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2007 joda,klart det hadde vært morro med litt rosa.hehhe,men som sagt over her så blir det ingen fler om det blir en gutt heller:o)er folk rundt oss som absolutt ikke kan forstå at vi ikke skal ha en fjerde om det blir en gutt...hehhe...syns d er så sært..er liksom ikke antallet det skal komme an på;o) her buler man som bare det,men så er d mer vanlig hod flergangs det da..med første så fikk jeg ikke mage før i uke 25,så du kan enda ha mange mageløse dager igjen:O)begynt å kjenne bevegelser da? jeg tror jeg har det,men syns det er vanskeli å si for sikkert,enda jeg har "vært der" to ganger før forresten tenkt på 3d ultralyd jeg,enten de ser kjønnet i uke 18 eller ikke...vært en artig opplevelse,og ikke minst et fint minne for den lille å ha på disc til senere:o) ska du hive dæ med på bimtreff den 24 da?
Trønderjente82 Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Skjønner godt at det er nok med tre unger jeg da... hehe:) Ja jeg må vel kanskje vente noen uker til før magen begynner å vokse. Har ikke merket noen bevegelser enda nei, men er det ikke sånn at førstegangs gravide merker det litt senere her også? Har tenkt litt på 3d ultralyd jeg ja, men får vente å se til etter jeg har vært på vanlig ul. Bimtreff... Hmmm... Har ikke fått med meg det jeg. Kanskje det? Skal du da?
prøvekluten+3små Skrevet 11. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2007 er vel ikke det at førstegangs nødvendigvis merker det seinere...de forstår kanskje bare seinere hva det var de kjente:o)som flergangs evit man jo følelsen og kan gjenkjenne den tidligere...kjennes ut som luftbobler...til forveksling lik luft i magen:o) ja,tror jeg bir å dra på det gett...lligger påmeldingsliste inne på oktoberklubben....24.april på harveys...1930 tror jeg d var
Trønderjente82 Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Hmmm... Kanskje jeg skal hive meg på det da? Det hadde jo vært greit å møtt litt flere i samme situasjon. Kjenner egentlig ikke så mange som er gravide eller har fått baby. Har ikke så mye kontakt med Christine lenger heller, tror hun er mye alene med Sander etter at han ble født. Leste innlegget ditt om at alle mener du bør prøve på nytt hvis det blir gutt osv. Bestefaren min hadde faktisk 10 brødre og en søster han:) Men mannen min har en storebror som er 3år eldre og de er bestekompiser. Foreldrene deres bor i bærum, mens de begge bor i trondheim. De bodde sammen når vi møttes og han var faktisk forlover da vi giftet oss i sommer. Synes der virker koselig og betryggende å alltid ha storebror og bestekompis i nærgheten så sånn sett er det jo kjempe flott med flere av samme kjønn. Tror han ville hatt et litt annet type forhold til en søster. Men det blir jo spennende å se på ultralyd uansett da. Har vært å sett på både jente og gutteklær i dag jeg. Har du vært på babyverden ved city cyd? De har så utrolig mye fint. Gleder meg til å finne ut hva det er slik at jeg kan shoppe vilt:) Men har jo lest en del historier her inne om at de har tatt feil og sånn da... Hmmm...Skal kjenne godt etter luftbobler:) Har hatt den del vondt i magen i dag, men tror det mest er livmoren som vokser. Vet ikke helt, det er jo nytt for meg dette.
prøvekluten+3små Skrevet 12. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. april 2007 ja,syns jeg absolutt du skal:o)virker som vi er en god del fra byåsen...sjøl har jeg mange bekjentskaper med unger,men de blir jo ikke å gå hjemme sammen med meg det året,så kan være greit å finne noen man kan omgås litt på dagene og:o) flaks at du er så nært da,var arti:o) bor de fortsatt nede i rydningen christine&co? så hu hadde sånn lappe opp på helsestasjonen for å finne kompiser på samma alder som gutten for en tid tilbake.. hihi,har nok vært mine turer på både barnas hus og barnas beste ja..hehhe,og kan bli dyrt nok det ser jeg:o) har jo egentlig klær i bøtter og spann etter gutta,men litt nytt blir det vel på denne likevel,kjenner jeg shoppegenet rett;o)kasta en del undertøy sist nå,som var utvaska..ikkeno arti å bruke på nytt..*hihi* bynt å kikka å utstyr og vognjungelen enda da?ser det er en god del her inne som har handla allerede.. jeg har ikke hatt direkte ont i magen,men får ofte strekk når jeg reiser på meg..er de båndene som livmora holdes i,som strekkes..men er visstnok mer vanlig for flergangs...videre lurer jeg VELDIG på om det kan være bekkenløsning på gang,men håper på det er forbigående..aldri hatt med de to andre,men dette svangerskapet ser ikke ut til å skulle bli likt med de to andre,så det skulle ikke forundre meg..
Trønderjente82 Skrevet 12. april 2007 #11 Skrevet 12. april 2007 Jeg har også litt vondt i bekkenet, men det virker som det er mange som har det uten at det trenger å være bekkenløsning... Håper:) Merker at jeg er veldig stiv i bekkenet og hvis jeg har kjørt langt i bil for eksempel så er det vondt å gå og ligge etterpå. Skal være flinkere til å trene og gå mye, jeg tror det hjelper å bevege seg, men jeg har jo vært så sinnsykt trøtt de siste månedene:) Har begynt å sett litt på vogn, men tror ikke det blir kjøpt noe før til sommeren. Sparer til bil som vi skal kjøpe 1.juni så det må bli etter det:) Greit å orientere seg litt om hva som er på markedet da. Tror vi kommer til å gå for en med fire hjul og som tåler litt vind å snø jeg. Mannen min vil gjerne ha en fancy vogn med tre hjul og liten bag, men jeg tenker heller mer praktisk. En venninne av meg hadde en slik vogn og når jenta var 3mnd var hun for stor for bagen, i tillegg vil det sikkert være greit med en stødig og solid vogn på vinterføre. Du som er erfaren med slik, har du noen tips? hehe:) Christine bor fremdeles i rydningen ja, men de er vel på utkikk etter noe annet. Magnus er jo ferdig med skolen til sommeren så da blir det litt lettere for de økonomisk.
prøvekluten+3små Skrevet 12. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. april 2007 den erfaringa æ har gjort mæ med de vognene,e,at man nesten må velge litt,om man vil ha lette og lite plasskrevende vogner ELLER store og romslige vogner...så vi har endt opp med en av hver faktisk vi..hehhe..har en bagvogn (duo) og ei trille,quinny..duovogna er genial som bagvogn,lett å trille,stor plass i bagen osv..MEN..sportsdelen på den er noe her,for med den på,så veier vogna nesten 18 kg bare i seg sjøl..så kan du tenke deg da,med en unge på ti kg...i oppoverbakke:-| så vi kjøpte quinny freestyle som sportsvogn vi..digger denne,og blir å kjøpe bag til denne når den lille kommer.den er greiere å ta inn og ut av bil enn den andre,så blir vel ei sovevogn og ei shoppingvogn tenker jeg;o) når det gjelder bagstørrelse,så kommer det jo veldig an på hva for pose og slikt man har tenkt å ha oppi/årstid osv..den bagen til vvår 3hjuling,er ikke mye mindre i liggemål enn den på duovogna,og regner med at ungen kan ligge i den til han er halvåret..etter det bytter de fleste vogn likevel.. når det gjelder 3 kontra 4 hjul,så har ikke vi hatt trøbbel med 3hjulingen på vintern,men skal sies at det er ganske store lufthjul på den,samt at vi har ikke gått iden dypeste snøen;o) men,med alt dette sagt,så kan det lønne seg å søke litt på utenlandske nettbutikker etter utstyr...vi sparte oss 2000 på å handle quinnyvogna på nett. ellers er sverige en del rimeligere på slikt,så her blir det nok en tur til svinesund for bilstol og bag,siden vi likevel skal til oslo til sommern;o) hva jobber christine med da?når hun ikke er i permisjon;o) er hun fortsatt på barnehagen her oppe?
Trønderjente82 Skrevet 12. april 2007 #13 Skrevet 12. april 2007 Hmmm... Der var det mange gode tips. Skal til oslo til sommeren vi også så mulig vi kjører en svipptur til sverige med det samme. Har sett litt på emmaljunga vogn vi da. Det blir nok bare 1 vogn med det første for vi har ikke så god råd til så mange da mannen min begynner å studere igjen til høsten. Vi får se, mulig vi får noe utstyr fra foreldre og sånn også da. Chritine meldte seg arbeidsledig etter permisjonen for hun hadde jo bare vikariat så hun har hatt arbeidsledighetstrygd etter at hun fikk sander. På den måten har hun klart å være hjemme med han helt til nå, men er ikke helt enig i at det er så lurt å være sammen med han hele tiden jeg da. Han er jo verdens største mammadalt og har enda ikke sovet en natt hos noen andre. Det kan jo bli litt slitsomt i lengden.
prøvekluten+3små Skrevet 12. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 12. april 2007 kjøpte ikke to med engang vi heller nei;o)er faktisk emmaljunga den jeg har og:o) duo edge heter den..fin vogn! ihk...er den ungen gammel?hehhe,våre var vel ikke mer enn tre mndr første gangen de sov borte de! hos mamma da,men godt med litt tid for seg selv og bare være to voksne innimellom...men hu ska da vel få merke at det blir behov for det nå som (regner med) har fått en til;o) var delvis arbeidsledig en periode etter jeg fikk lucas jeg og,men hadde marcus i bhg tre dager i uka for hannes del..e.r viktig at de får treffe andre unger synes jeg..så trives han så godt og.. skal fortsatt ha de begge i barnehage til høsten og jeg...vil liksom ikke ta fra dem deres hverdag i tillegg til at det blir omveltninger her hjemme...de trenger noe som er bare sitt,for nok fokus på babyen blir det nok.
Trønderjente82 Skrevet 12. april 2007 #15 Skrevet 12. april 2007 Sander blir vel to nå i mai. Helt enig i at barn har godt av å gå i barnehagen. Har tenkt å kanskje trappe ned til 80% eller noe jeg slik at jeg kan komme hjem litt tidligere og barnet slipper å være så lenge i barnehagen. Synes det er litt tøft å sende en 1-åring i barnehagen da. Gruer meg litt til det, de er jo så små. Menmen... Har vel godt av det både jeg og ungen tenker jeg:) Har du vært på bebito like ved solsiden da? Jeg har tenkt meg dit for å se på vogn en dag, har sett i vinduet og det ser ut som de har mye fint der. Gøy å se litt selv om vi ikke skal kjøpe noe enda.... Thihi:) Tror det blir lange 6mnd til babyen kommer!!!!!
prøvekluten+3små Skrevet 12. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 12. april 2007 bebito ja:o)kjøpte vogna mi der jeg,så ska du se på emmaljunga så er det plassen å dra..ikke sett de andre steder.. tjihi,bare vent til vogna en vakker dag blir med hjem du! DA blir det lenge å vente da! blir sånn at man går og vurderer på om virkelig noen ville merket at du egentli er ute og triller med katta..hehe gleder meg ikke til å sende en ettåring i barnehage jeg heller nei,men må man så må man..skal hvertfall ha familiebarnehage på han så lenge jeg kan..en så liten unge har ingenting i de nymotens barnehagene å gjøre syns jeg...jobber sjøl i en,og synes ikke babyene der har det utbyttet de kunne hatt av dagen sin,kontra om de hadde vært i en familiebarnehage..
Trønderjente82 Skrevet 13. april 2007 #17 Skrevet 13. april 2007 Hehe... Trille med katta ja, det var kanskje en ide:) Bra det er vår og sommer snart da så kan vi kose oss ute, tror det ville virket lenger å vente hvis jeg var gravid på vinterene i mørketiden. Hvilken barnehage jobber du i da? Jeg har også tenkt på familiebarnehage de første årene. Vet av ei som har en på sverresborg, så jeg tenkte å høre med henne.
prøvekluten+3små Skrevet 13. april 2007 Forfatter #18 Skrevet 13. april 2007 jeg jobber oppe på utleira i en relativt ny barnehage.. hehhe,på en måte deilig det blir sommer...men på den andre sida..det kan fort bli en heit graviditet om blir veldig varmt!men veldig greit at det er oktober og ikke så ille etter fødselen,når alle hormonene skal raase på plass igjen da..marcus er jo født i august,og det var helt fryktelig varmt det året! og når du da i tillegg er svett av hormoner osv osv da,så kan du jo tenke deg;o) ser for meg late dager oppi theisendammen jeg da..
Trønderjente82 Skrevet 13. april 2007 #19 Skrevet 13. april 2007 Ja jeg har tenkt på det samme. Slappe av under en parasoll og grille. Gleder meg til sommeren jeg. Har ikke tenkt å kjøpe så mye mammaklær heller egentlig for jeg har en del sommerklær som er store og gode. Masse sommerkjoler som jeg håper jeg kan bruke, men vi vet jo aldri i dette landet:) Hehe... Ja jeg kjenner ei om som fikk 30.juni i fjor og hun slet skikkelig når hun kom hjem fra sykehuset og det var dritvarmt.
prøvekluten+3små Skrevet 13. april 2007 Forfatter #20 Skrevet 13. april 2007 kjøpte heller ikke gravideklær første gangen..magen kommer ikke så tidlig da..skal kjøpe minst mulig denne gangen og,men har måttet investere i bukser her da:-O ellers har æ sett i HMkatalogen,og ser ut til at sånne joggebukseshorts'er skal være moderne i år..passer jo bra i grunn;o)
Trønderjente82 Skrevet 13. april 2007 #21 Skrevet 13. april 2007 Synes det er mange klær som ser ut som gravidklær som er moderne i dag jeg:) Hehe.. Passer kjempe fint. Har kjøpt ett par topper på Bik Bok som er løse og fine, tenker at det sikkert er godt med litt løse klær etter fødselen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå