Spent oldie Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Vi har en gutt på snart fire måneder som slett ikke vil ta smokken, men som er iherdig bruker av totten. Noen som har tips til å få overbevist ham om å bruke smokk i stedet? Vi prøvde smokk i starten, men har aldri fått ham hektet på dette. De fleste sier jo at det er greiere om babyer tar smokk enn tott nettopp for at avvenning skal gå lettere. Flere som er i samme situasjon?
selfangerkjerringa Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Tannlegene mine har sagt at det er totten som har hovedskylda for alle mine år med blod, smerte og tårer for å få tannstillinga til å se ut og fungere tilnærmet normalt. Det er ikke bare avvenninga som skiller smokk fra tott altså.
californiamama Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Ville bare nevne at to av mine små også brukte totten i 4 måneders alderen. De avvente seg imidlertid selv innen de var 6 mndr. Kanskje vi var heldige, men det går i hvert fall an:-)
LadyLuck & Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 vil anbefale smokk. brukte totten selvsom liten,og det resulterte med mange år med plate og streng.. på apoteket kan du kjøpe smokker som ikke ødelegger tannstilling... bruker disse på min nå når han holder på å få tenner,men frem til de får tenner kan du bruke alle typer smokker,selv de beregnet til eldre barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå