Gå til innhold

Amming og prevensjon, hvorfor begynne med p-piller sålenge en ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det beskytter jo mot graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, fortsett å tro det, så skal du se at det ikke alltid stemmer;)

Skrevet

Det stemmer absolutt ikke! Bruk prev, eller tål konsekvensene.....

Skrevet

Det er ingen garanti for at det virker og eggløsningen kommer ca.14 dager før du får tilbake mensen etter en graviditet og det vet du ikke når skjer.

Skrevet

Hehe unnskyld at jeg spør, men er du litt kort? Amming beskytter IKKE mot graviditet...men for all del bare prøv

Skrevet

Joda, du kan lese på ammehjelpen om amming som prevensjon.

Men det MÅ være alle disse: barn under 6mnd, fullamming, uten pauser på mer enn 5-6 timer noen gang, og mor har ikke fått igjen mensen eller blødd utover 6 uker etter fødselen. Da er det 97-99% sikkert, like sikkert som kobberspiral. Så opp til 3 av 100 blir gravide på et år.

P-piller kan man ikke ta når man ammer for da mister man mye av melken!

Skrevet

Joda, p-pillen cerazette kan man ta selv om man ammer. Inneholder ikke østrogen.

Skrevet

Det er minipille, ikke p-pillle...

Skrevet

Det er ikke 100% trygt med mindre ungen henger i puppen døgnet rundt. Jordmora mi fortalte at de kvinnene nede i u-landa som hadde babyene hengenes i sånn baresjal å lot de puppe hele tiden var ganske sikre. Men ikke så mange mødre her i Norge som har mulighet til det.

Så derfor er ikke amming 100% trygt.

Skrevet

Er det fortsatt noen som tror det.

Jeg fikk faktisk igjen mensen på snuppas 6 mnd. dag til tross for at jeg ammet fortastt 8 ganger i døgnet.

Og da kan man bli gravid selv om man ammer.

Skrevet

Hmmm, trodde det var helt trygt jeg! Kan jeg være gravid? Kanskje derfor jeg ikke har fått mensen og kjenner meg så trett hele tiden? Der fikk jeg noe å tenke på.......

Skrevet

Hehe.. FIkk mensen igjen etter fire mnd, selv om jeg fullammet.

Skrevet

Er en p-pille. Bare østrogenfri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...