Gå til innhold

Lakserolje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg knappe to uker igjen til termin, og begynner å bli kjempesliten. Var innom apoteket i dag og kjøpte Ricini Oleum Virginale (lakserolje). Har treg mage, men venter til neste uke med å prøve det tror jeg. Noen andre som har prøvd dette? Hvor mye tok dere i så fall? 1-2 ss?

Jeg vil IKKE ha svar fra dere som er imot lakserolje!!!

Ellers takker jeg for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sist jeg var gravid testet jeg ut lakserolje. Tok noen gode slurker. Tok ikke lange stunden før jeg bodde på dass. Gikk m sammentrekninger hele natten, men tror du unge kom? NEI, måtte fint vente til ungen selv ville ut:)

Skrevet

Har egentlig bare hørt negativt om bruk av lakserolje hvis kroppen ikke er klar for fødsel ennå, dessuten er det ikke kult når du ligger og presser og du samtidig spruter ned jordmora med løs avføring.. Tror det holder med å vente til fødselen starter og heller få klyster på sykehuset.. Man kan også lett få styrtfødsel ved bruk av lakserolje, har jeg hørt..

Skrevet

Jeg har hørt at dersom man ikke bruker det med fornuft kan det være direkte farlig.

Kunne godt tenkt meg å prøve noen kjerringråd snart, men akkurat dette står jeg over. Da kunne jeg heller ha tenkt meg llitt sex... ;-)

Skrevet

Du kommer til å bo på do....

Lakseroljen førte til så mange styrtfødsler at de til slutt klarte å fjerne det stoffet som satt igang fødselen....

Så det blir nok ikke noe mere baby ut av det enn hva det hadde blitt av hvilket som helst annet avføringsmiddel.

Skrevet

Jeg brukte det! Var som deg dritt lei... Hadde termin 16 april.. 4 april hadde jeg så vondt i ryggen at jeg klarte ikke noe. Kjøpte akkurat samme olje som deg. Tok 15 ml, ca 2 ss tror jeg. En annen jeg kjenner som brukte det tok 15 ml, og fødte 12 timer senere.

Tok det ca kl 16, 4 april. Kl 01, 5 april begynte veene, og babyen var født kl 09, 5 april.

Fikk ingen styrtfødsel, måtte på do en gang, Og det var bare litt løs avføring. Trengte ikke klyster under fødsel, heller ikke noen følelese av å måtte bæsje som forrige gang.

Jeg hører ikke lenger til på 3 trimester, måtte bare lese et par innlegg...

For meg funket det ihvertfall:)

Signerer med anonym, i tilfelle noen skulle gjenkjenne meg. Orker ikke all kjeften.

LYkke til:)

Skrevet

heisann. hade termin 05.04. å tok 2ss dagen etter. hadde ingen virkning på meg. måtte ikke på do engang. så du må nok ta mer enn det hvis du skal på do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...