fikk jente 6. mai:) Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 I barnehagn som barna mine er går det vannkopper. I barneboka står det at barna burde unngå kontakt med gravide de første 4 mnd av graviditeten og nær fødselen...kan jo bli litt vanskelig hvis mine barn får det...Hva er det som er farlig? Noen som vat noe om dette?
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Det skal vel bare være farlig hvis DU ikke har hatt det selv. Og 95% av alle voksne nordmen har hatt det. Og om du er en av dem som ikke hadde det (eller er ikke sikkert på det) så er det DRÅPEINFEKSJON som er smittsomt og det er ikke så sansynlig at det skjer for voksne - du pytter ikke alt i munnen din og vasker hendene dine regelmessig, ikke sant. Og hvis du mot all forventning ikke hadde det og skulle på en eller annen måte klare å smitte deg, er det vel på 2% det har hatt utvirkningen på babyen, men det er nokså omstridt. Alt dette fant jeg ut etter at jeg fikk vite at jeg hadde et barn med vannkopper på fanget mitt en ettermiddag mens jeg var gravid i uke 18. Det roet meg litt. Men for sikkerhetsskyld ba jeg legen om en blodprøve. I nødstilfelle finnes det vel også et medikament, men det må du ta i løpet av tre dager og da vet en jo vanligvis ikke om en er smittet enda.
fikk jente 6. mai:) Skrevet 10. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2007 har hatt det selv....sjangsen er jo veldi stor for at barna er smittet så det må vel bare gå sin gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå