Gå til innhold

Prevensjon

McMom med to gutter ♥♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags prevensjon bruker dere/har tenkt til å bruke etter fødselen? Og hvorfor akkurat det? Er litt usikker på hva jeg skal velge så hører gjerne synspunkter fra andre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondomer!

Vi fant ut at det ble den beste løsningen for oss fram til jeg slutter å amme og kan begynne på Yasmin igjen. Prøvde Cerazette i etpar mnd etter fødselen, men jeg ble deprimert og et hormontroll uten like.. Anbefaler ikke den, men den kan jo virke bedre på andre.

Skrevet

Kondomer her og!

Har aldri i mitt liv tatt ei pille, og skal heller aldri gjøre det! Hater å tukle med kroppen og hormoner.

Skrevet

Jeg brukte mini pillen fram til jeg kunne sette inn hormon spiralen.. Bruker den for har brukt den før, og har bare god erfaring med den. Hadde ikke mensen hver mnd når jeg brukte den sist, og håper på at denne gangen skal den forsvinne helt..:o)

Skrevet

Bruker kondomer foreløpig vi og, og har planer om det til jeg er ferdig med å amme hvertfall. Litt mer usikker på etter det..

Nesly: bruker dere kondomer til vanlig og? Samboeren min er foreløpig med på dette, men vet ikke hvor ivrig han er på dette i lange tider..

Skrevet

Jeg ammer så jeg begynte på p-pillen Cerazette (p-pille uten østrogen), men jeg har bestemt meg for å kutte den pga bivirkninger og få satt inn kobberspiral.

Skrevet

Samme her. Cerazette funket ikke for meg,så nå blir det kobberspiral. Har reagert på alle hormonpreparater bortsett fra yasmin.Så nå skal jeg prøve noe hormonfritt

Skrevet

Skal forsøke kobberspiral.

Fikk mange bivirkninger av Cerazette like før fødselen.

Skrevet

Ja, vi bruker det til vanlig og. Kombinerer det litt med "sikre perioder".

Vil jeg ikke ta hormoner, så vil jeg ikke ta hormoner.Det får samboeren bare finne seg i..

Skrevet

Hormonspiral, men vet ikke om jerg vil anbefale den. Har blødd mesteparten av tida siden desember...

Skrevet

Etter en runde med Cerazette så er også vi nå over på kondomer. Cerazette funket altfor godt for å si det sånn; null lyst og blødninger i tide og utide. Så nå blir det kondomer så lenge jeg ammer også får vi se etter det. Skal jo ha ett barn til så jeg gidder ikke å sette inn spiral nå, men gjør nok det etter neste svangerskap.

Skrevet

Cerazette funker fint for meg. Lett å ta, lett å slutte med.

Vurderer implantat (Implanon eller Jadelle) for å slippe pille hver dag. Men de er nokså dyre, rundt 1200kr, samme som spiral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...