Gå til innhold

Stor blemme bakerst på tunga, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vetle har vært grinete og virket "sliten" ett par tre dager nå, tenkte det var for at vi var borte på besøk og det ble mye folk for han. (det har ellers pleid å gå helt fint)

Men han har hatt veldig lite matlyst de siste par dagene, i dag når jeg var på jobb hadde ikke dagmamman fått i han noe mat annet enn ett kaffebrød/kakestykke hun serverte når de fikk besøk. Og en liten porsjon grøt i halv tre tida. Han spiste nesten ingenting til frokost heller.

Og på vei hjem i dag så jeg at han har ei ganske stor blemme bakerst på tunga, jeg innbilder meg at det kan være litt vondt å spise og at det er derfor han ikke vil ha..? Han spiste noen skjeer når jeg og sambo spiste middag i dag, men det var ikke det store.

Til kvelds prøvde jeg både brødskive, fruktmos og yoghurt. Han ville ha noen skjeer yoghurt og en halv fruktmos glass. Brødskiva spyttet han ut. Nesten ei heil melkflaske da, så litt mat i magen har han da. Men det er lite til han å være. Han er jo tross alt 1 år og trenger litt mat.

Det var stengt på helsestasjonen da jeg oppdaga blemma, men vi skal dra dit i morgen.

Er det noen som vet hva dette kan være?

Han har ikke feber, men er veldig sutrette, og vil ingenting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen som har råd...??

Skrevet

Virus infeksjon er ingen kur for dette uten å vente til det går over,Mine to små hadde det begge to gikk 9 dager og det var 7-9 blemmer inni munnen veldig vondt,det legen vår sa var at ikke press i barnet mat får de i seg drikke skal man ikke være redd. Men vist du gir han blandingen av farris og eplejuice så hjelper det på at han får i seg det saltet og sukkeret an trenger for å ikke bli så slapp.lykke til

Skrevet

Ok. Det var greit å vite. Skal huske det med farrisen. Vi skal en tur til helsesøstra litt senere i dag, bare for sikkerhets skyld.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...