Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 legge seg når mamma skal legge henne? Hun blir heeeelt hysterisk og raser når hun ser senga og vil IKKE legge seg. Når hun til slutt roer seg må jeg IKKE prøve å bevege meg mot soveromsdøra, da er det samme runden på nytt!!!!! Så jeg sitter ved siden av senga hennes(leser el strikker) og som regel sovner hun da etter 20-30 min. Når pappa legger protesterer hun litt, men iløpet av 5-10 min kan han gå ut av rommet og hun sover. I påska har bestemor lagt henne flere kvelder og da var det INGEN protester, hun la henne, sa god natt og gikk ut! Hvorfor gjør hun slik forskjell? Hva skal jeg gjøre/hva gjør jeg feil? Noen som kan hjelpe meg?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Jeg tror det bare er at du er deg! De fleste små barn "krever" mest av mammaen sin. Selv om det er usigelig slitsomt i blant, tolker jeg det som en slags anerkjennelse av at tilknytningen er nær og god og at alt er som det skal!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 Men betyr det at hun da ikke har en nær og god tilknytning til pappa og bestemor mener du? Nei, den biter jeg ikke på...... Tror heller det kan være jeg som til tider har vært for ettergivende (da jeg har vært mye alene/sliten) og at hun nå utnytter det!!!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Sånn er det her også. Tror det er normalt. De forbinder oss også med mat og kos. Når pappaen går inn til henne, roer hun seg med en gang, mrn hvis det er jeg som kommer, blir hun hysterisk...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 Helt enig med deg. Har aldri hørt en mor som ikke har snakket om dette. Slik er det å være mamma og jeg velger å se positivt på det selv om det er slitsomt. Tror du kommer til å oppleve det samme ved evt. neste barn HI.
winneboo Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 Kanskje fordi hun vet at du gjerne sitter der til hun sovner? Mens med pappa og bestemor så vet hun at det ikke nytter å protestere fordi de går ut etter de har lagt henne. Vær konsekvent å legg henne ned å gå inn med jevne mellomrom, men ikke sitt ved sengen eller ta henne opp. Er jo tegn på at hun faktisk ikke trenger noen ved sengen sin, siden det er greit det pappa og bestemor gjør.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 Selv om hun ikke trenger at pappa eller bestemor sitter ved senga kan det jo hende at hun trenger at mamma sitter der. Jeg mener man ikke kan sammenlikne omsorgspersoner likt.
Bægge dætern Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 hvis du ikke syns det er et problem skader det ike å bli sittende. ønsker du å kunne gå ut er mitt beste råd å legge henne, si god natt og gå ut, hvis hun gråter, gå inn før hun mister seg selv (alt fra 30 sek til 5 min) legg hene rolig ned uten for mye kommunikasjon og gå ut igjen. gjenta helt til hun sovner og prøv å øke intervallene. gjør dette tre dager på rad og se om det ikke løser seg. du kan jo sende inn pappan også etter å ha gått første gang. det er viktig at du skiller mellom roping/kalling og hysteri. du trenger ikke komme på roping, men unngå for all del hysteri. vår unge reiste seg opp nesten før vi rakk å legge henne ned en periode og vi gikk alltid fra henne stående i senga, hun gråt sjelden og sovnet uansett som en ball i fotenden av senga. de gangene det var protester prøvde jeg å gå inn og legge henne ned igjen når hun tok en pause i ropingen. lykke til
winneboo Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Hvorfor skriker hun ikke etter mamma når pappaen legger henne da? Hvorfor skriker hun bare etter moren når moren legger henne? Nei beklager men tror ikke dette barnet har såååå behov for moren ved leggetid, for da hadde barnet nektet å legge seg selv om det ble lagt av andre. Så min mening er at barnet vet hvor langt mors grenser går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå