Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Var først på vekstkontroll og målte babyen. Den er 10% under gjennomsnittet så jeg ligger an til å få en baby på 3,2-3,3 kg. Den sparket som en tulling der inne og skulle virkelig vise seg frem. Fikk bekreftet at den har snudd seg riktig vei og at alt så veldig bra ut! Siden jeg har todelt livmor og den ligger bittelitt under gjennomsnittet må jeg på ny vekstkontroll i uke 36. Var deretter til JM og målte blodtrykk og urin, og alt var greit. hadde litt eggehvite i urinen, men så lenge jeg føler meg i god form og ikk eplages med unødig mye hodepine og synsforstyrrelser skulle dette gå helt fint. Så traff jeg Lone ute på gangen etterpå da:) Hun var på UL-kontroll i dag hun også. Var veldig kosleig å hilse på henne igjen:) Så var jeg ikke hos overlegen til slutt for å måle livmorhalsen. 4 cm og alt var såre vel! Legen ønsket meg hjertelig velkommen tilbake med rier rundt termin:) Hun sa at neste gang jeg er gravid så kommer jeg til å slippe så hyppige kontroller som jeg har hatt hver 14. dag nå. Men hun ville ha meg på ekstra ultralyder for vekstkontroll i uke 25. 32 og 36 neste gang også sa hun. Så så langt har jeg egentlig bare positive opplevelser med St. Olavs Hospital og måten de har tatt vare på meg på. De er virkelig flinke! Så får vi se om det blir like positivt med føselsopplevelsen da:) Er 32+0 i dag så det er ennå en stund igjen da:)
kfitjar Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Godt å høre at alt var bra! Jeg har ikke hatt noen ekstra kontroll på sykehuset, og jeg har to dager igjen til termin. Jeg blir kanskje sendt inn på en ekstra kontroll på fredag, hvis noe ikke er skjedd før den tid. Jeg ligger over det grønne feltet på SF mål, og babyen ligger langt nede i bekkenet..... Er så redd for å få en kjempe baby. Blir spennende og se. Du får ha lykke til videre!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 10. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2007 oi så spennende da! Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at fødselen går kjempefint:)
Lone35 =0) Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Hei Madde! Sååå koselig å treffe dere på St.Olavs i dag da. Og jeg må igjen si tuuuusen takk for den søte ullbody'en dere hadde kjøpt. Lillebror skal nok ikke fryse med den nei. =0) Jeg ankom jo sykehuset litt over 1200 i dag. Stappet på alle de tierne jeg hadde på automaten og fikk en parkeringslappe som gikk ut 1521. -Hva tror du som så hender? -Jo da jeg kunne aldri forestille meg at det tok så lang tid der oppe. Men da jeg kom ut, fant jeg bilen med parkeringsbot! Kom 20 min for sent jeg ser du. Ble mye om om men og frem og tilbake. Jordmor snakket med en annen lege, og så var det blodprøve og urinprøve, blodtrykk og snakk og snakk. -Ja alt tar tid! -Så det ble en dyr bytur.Bot 500,-kr. Og jeg som parkerte ute for å slippe å krasje i garasjen! =0) Så lillegullet deres ligger litt under i vekt? -Det er sikkert ikke så farlig. 3300g er da ikke så lite. Trodde det var snittet jeg. Jeg spurte ang fødselen, om det ble keisersnitt eller fødsel - og om de har sett for seg dato? Men det får jeg ikke vite før på tirsdag. Da skal jeg treffe Dr Stokstad eller Dr Myklestad. Synes jeg må få vite litt om hva de har for planer. (onsdag skal jeg på Ul) Ul-legen sa idag at lillebror nå er litt under to kilo! Jeg er bare så glad for hvert gram. Det er jo tre uker til forløsning så han trenger krefter!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 10. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2007 svarte deg litt på din egen tråd også Du det var så lite med den der bodyen! Syntes bare den var så søt og så sier de jo at ull er det beste for prematurbarn:) Joda, lillegull er litt under gj.snittet (10%) men det hadde visst forventet også. Det er visst veldig bra med bare 10% under gjenomsnittet på oss med delt livmor sa de. Så da er jeg egentlig veldig fornøyd! Håper bare at den fortsetter å vokse som normalt nå slik at vi ikke får oss en nedtur på kontrollen i uke 36. Men som jeg sa på sykehuset i dag; jeg og lillegull har bestemt oss for å gjøre alle spådommene på sykehuset til skamme; så det så! Stokstad bare lo av meg da:) Hun er forresten veldig koselig dame hun! Vet ikke om du har vært hos henne før, men jeg liker henne veldig godt i alle fall! vel, nå skal jeg kjøre og hente sambo på jobb. Han måtte jo bare dra direkte på jobb i dag siden vi ble så forsinket, så da rakk han ikke å kjøre meg hjem først.... Vi snakkes da snuppa! Klem
Lone35 =0) Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Så du er en liten natteravn du også? Hi hi hi. -Ja jeg sovna i stresslessen på tidligkvelden jeg, så det er bare godt å få litt tid for seg selv nå. Om ikke lenge må jeg legge om livsstilen her. Da er det amming og amming hele døgnet. Og nattevåk. Jaja..heldigvis vokser de og sover over natta etterhvert. =0) Kanskje jeg skal finne senga og boka mi etterhvert. Leser alltid på senga, uansett tid. Masse klemmer fra L.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 11. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2007 ja ble litt ufrivillig natteravn i går da.... Siden jeg måtte hente sambo så sent. Men jeg sov nå litt på sofaen i går kveld et par timer så jeg lider vel ingen nød. Har ikke sovet veldig mye i natt for her har det ult rundt veggene hele natta. Har vært sterk storm her sjø.... Nå skal jeg løpe på jobb noen timer. Vi snakkes:)
Lone35 =0) Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 har det vært storm hos dere også? Det var det her også. Sambo hadde våknet. Men jeg merka ingenting jeg. Hi hi..
Xenaen Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Tenk Maddemor, vi er 32 uker! Det er jo ikke lenge sida vi kom te 3. tri føles det som om! Godt at alt er vel! Skal til jordmor på mandag, er spent å høre, også skal jeg bli mer sykemeldt(bestemmer jo jeg). Er helt dau om ettermiddagene. Ungene fortjene jo bedre enn det her. Ei mamma som er sur og sliten og trøtt. Klarte ikke å lage middag heller idag. Hehe, og sia jeg sliter med å sove, får ikke mannen heller sove. Jeg akker og uffer, og irriterer meg over at han må snu på seg!! Vil ha ny seng!!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 11. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. april 2007 Ja nå går det virkelig unna:) Synes egentlig at hele svangerskapet har flydd avsted jeg:) Men det skyldes kanskje at jeg har sluppet unna kvalmen og de verste plagene... Nå er det bar 8 uker igjen, eller 5 uker igjen på jobb! Jobber 50% fremdeles og har intensjon om å gjøre det frem til permisjon fra 17. mai. Jeg sliter også med nattesøvnen. Sover veldig lett og urolig og sliter med å finne en stilling som er god. Når jeg endelig føler at jeg ligger godt, så våkner lillegull og protesterer villt inni der. Da må jeg jo bare snu meg igjen da så den sovner og mor kanskje får seg litt mer søvn før hun skal på jobb:) Jeg også vil ha ny seng! Kaller lillegull for bøllefrøet hver morgen her i huset! Sambo bare ler av meg, men han er da ganske forståelsesfull og er flink med å pleie meg og å si de rette tingene til meg. Trodde jeg visste hva jeg følte for sambo, men kjenner at jeg blir bare mer og mer glad i ham for hver dag som går og jeg setter så umåtelig pris på hva han gjør for meg! Føler meg skikkelig heldig! He he.. så får vi se om sambo får et nytt kallenavn av meg under fødselen; Satan eller noe sånt... he he he. Får håpe han slipper så mange stygge gloser fra meg:) Hvor skal du føde da Xenaen? Husker du holder til i nord, men husker ikke eksakt hvor.... Ja da, jeg er litt sløv i toppen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå