Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har en stund hatt et utslett på ryggen.

Det begynte med en liten rød, tørr, kudrete flekk. Så vokste den seg større- til en rund sirkel. Nå er det på størrelse med en golfball. Den verken klør eller svir.

Helsesøster mente det var et så kaldt utslett de fikk på grunn av trørt inneklima vs fukt ute. Skulle bare smøre på hydrokortison, noe som hjelper litt.. tar litt av rødfargen og tørker det mer ut. Skal til legen på torsdagen, men er veldig bekymret så derfor spør jeg dere.

Livredd for hudkreft, ol..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal sjekke det ut.. Tanten min har også nevnt .. Men, ringte helsestasjonen i dag og forklarte hvordag utslettet så ut å de var helt blanke!! Hvist de har litt peiling ville de ha skjønt hva der var hvist det var et vanlig barneutslett..

jaja, takker og bukker for svar:)

Skrevet

Det er helt sikkert ikke hudkreft iallefall:-)

Hvis det ikke er ringorm kan det rett og slett være tørr hud...opptrer også flekkvis. Atopisk eksem kan det vel også være.....

Ikke bekymre deg du.

Lykke til hos legen.

Skrevet

jeg er litt overfølsom for sterkt parfyrmerte shampoer, såper osv. Da får jeg utslett som er rødt, knudrete, tørt og gjerne ringer eller i allefall et rundt område.

Skrevet

leste nettopp om Ringorm. Virker veldig sannsynlig at det er det han har. Men, merkelig at helsesøster ikke gjenkjente den karakteristiske ringen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...