Gjest Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Hei, jeg lurer litt på dette. Har hørt både at det anbefales og at det ikke gjøres. Når det ikke anbefales så har jeg hørt at det er på grunn av at det kan stimulere melkeproduksjonen for tidlig. Noen sier også at det ikke hjelper så masse. Hva gjør dere her inne?
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Tja, har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre denne gangen, men herdet vortene sist gang, kanskje siste måneden, og hadde ikke problemer med såre brystvorter etter fødselen. Så for meg hadde det noe for seg, men det lønner seg nok ikke å gjøre dette for tidlig, med tanke på at det kan sette igang fødselen også hvis du ruller brystvortene mellom fingrene.. Jeg kommer nok til å gjøre det mot slutten denne gangen også, bedre det enn å være så sår at man må slutte å amme..
bugs Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Hvordan herder man brystvortene da? Har hørt at såre brystvorter ikke er noe å trakte etter, akkurat....
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Gni dem litt med et frottehåndkle, rulle brystvortene mellom fingrene, eller la din kjære suge litt på dem.. Begynn forsiktig iallefall..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Jeg gjør det ikke. Spurte Jordmor og hun sa at det skulle man ikke gjøre lenger. Var gammel praksis de hadde gått vekk fra for leeeenge siden! Hvorfor er jeg ikke sikker på. Men har hørt det kan sette igang rier blant annet...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 da er jo det noe å tenke på for alle som går overtid da skal huske det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå