Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Plutselig for en mnd siden begynte min lille vakre jente å bite negler. Jeg synest det er urovekkende og tenker at det på være en slags psykosomatisk greie. Men jeg kan ikke se at hun ellers har forandret seg. Hun er akkurat like trygg, fin og utadrettet som før. I barnehagen har de heller ikke merket noe forskjell. Jeg har smurt inn neglene med go`negl og prøvd å bestikke henne med at om hun slutter og sparer negler slik at hun får "kant" så skal vi kjøpe rosa neglelakk og en fin ring. Det er hun helt med på før hun i neste sekund biter så hun er helt rød rundt neglene. På turn i dag stod hun kun og knasket på de neglene når hun ikke var i aktivitet med noe. Tips? Råd? Er det vanlig? Hva kan det være tegn på? Føler jeg/vi ikke kan være mer på hugget på henne enn vi er- kanskje det blir en selvforsterkende profeti av hele greia. Uff, jaja
kaylinn Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Hei. Jeg har og en 4 år gammel datter som biter negler, og det har hun gjort i ca 2 år. Begynte bare sånn plutselig, og ingenting virker. Har smurt på go`negl uten hell, lokket med negellakk osv men ingenting hjelper. Du fikk ikke akkurat svar på ditt spm, men du skal vite at du er iallefall ikke alene. Håper noen her inne har svar, eller kanskje det går over av seg selv..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 kan jo være at hun har sett noen i fam biter eller? Jeg biter og min sønn har nok desverre fått og sett det fra meg. Prøver å få han til å slutte, da han omtrent biter seg til blods. En stygg uvane på de små ...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 Jøss, så rart å høre at dette er såpass vanlig. Min 3 1/2 åring biter også! Vet ikke hva vi skal gjøre, håper bare han vokser det av seg. Og han har ingen å ta etter. Ingen av oss andre biter. Hmm, så rare greier.... Du får visst ikke noe svar av meg heller, bare noen tanker... Synes på en måte det er litt ok å vite at det er fler i samme situasjon....
musketingen Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 jeg har en 4 år gammel gutt som nettopp har slutta å bite negler Han har egentlig bitt negler siden han var liten, men så beit han lenger og lenger ned, så mot slutten beit han seg til blods, og det så ikke bra ut. Jeg sa at vi skulle se på neglene hver dag, og hvis jeg så at han hadde husket å ikke bite en dag skulle han få penger i en boks. Vi sjekka neglene hans innimellom og da fikk han en mynt for hver negl, når det ble mange penger skulle vi gå på lekebutikk. Jeg stressa det ikke mye, lot han få styre det litt. Hadde fokus på at det handlet om å huske å ikke bite, og at det ikke var så lett. Plutselig slutta han, og da fikk han velge en leke! Han hadde en liten periode der han begynte igjen, men minnet han på å slutte, og nå har han fine negler igjen! Jeg skjønner fortsatt ike at han klarte å slutte så fort etter å ha bitt skikkelig i flere år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå