LB83 Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Hun er så vanskeligå få til å legge på dagtid nå.. og når hun endelig sovner sover hun 30 min. Stresser mye med å få henne til å sove om dagene, tenker hun må sove mer.. om kvelden er hun kjempe lett å legge. 2 min på rommet så sover hun.. Helsesøster sa at 30 min dupper ikke var nok og a jeg må tvinge henne til å sove mer, men det er ikke lett... ender opp i senga begge to, og jeg synger og koser til hun tilslutt sovner.. hun sover fra 1900 til 7-8 og så ca en time en liten stund etter vi sto opp.. så en halvtime i 12 tiden og en halvtime- time igjen.. variere veldig da. plutselig sover hun 1,5 timer midt på dagen andre ganger 30 min.. Er det bare teit å tenke så mye på dette eller... ?
Dibber Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Så lenge hun sover om natten synes jeg hun kan ta seg de sovestundene hun vil. Min jente legger seg kl 20, er oppe 1 gang på natta og spiser og våkner ca kl 7 eller 8. Sover fra kl 10-12 og fra kl 14-16. Og dette er sånn cirka, for det varierer litt. Men jeg legger opp til 2 lengre blunder på dagen og aldri mer enn 3 timer i strekk, ellers blir det nattevåk:-)
belli72 Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Som å lese om minstemann her i huset! Han legger seg som en drøm, men sovingen på dagtid er ingenting å skryte av! Riktignok kan det hende at han sover litt mer dersom han blir trillet (og vognen ikke stopper) eller kjører bil, men det er vel unntaket som bekrefter regelen.... Jeg stresser ikke noe med dette. Regner med at det vil gå over av seg selv, eller kanskje de rett og slett får den søvnen de trenger på natterstid?
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Høres litt ut som min pode på snart 6 mnd dette. Han sover sjelden mer enn 30-45 minutters lurer inne på dagtid, men dersom jeg legger ham ut i vogna og får ham til å svovne der så kan han fort sove et par timer. Han begynner dagen rundt klokka 06 og legger seg 1900-1930 (får da mat en eller to ganger i løpet av natta), og sover tre eller fire lurer i løpet av dagen. Han er sjelden våken mer enn to timer, så sover han en liten lur, våken to timer igjen osv. Han strevd mye med dette jeg også siden jeg også har fått beskjed om at alt under 1 time ikke er nok når man skal sove lur, men etterhvert har jeg bare gitt opp og latt ham styre dette selv. Jeg prøver alltid å få ham til å sove videre når han våkner, men dersom jeg ikke klarer de ti løpet av fem minutter stresser jeg ikke mer med det.
LB83 Skrevet 10. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2007 hun har aldri vært noe såvedyr egentlig.. Har aldri sovet ( utenom når hun var pittelita da) 3 timer i strekk. hun er jo blid og fornøyd og ser jeg at hun er trøtt, legger jeg henne.. prøver og få til lengre dupper, men hun styrer det vist selv. om natta våkner hun en del ganger.. ca 2 for mat og noen ganger er det bare smokken som mangler. jaja, får vel bare prøve videre..
Simselimsen Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Min jente sover fra 19.00 og sover til 06.00-06.30 Men hun spiser fortsatt 2-3 ganger i løpet av natten. Så sovner hun klokka 09.00-09.30 og våkner etter 2 timer sånn ca..... Som regel sovner hun i 3-tida og sover et par timer da også, eller så har hun to små lurer.
Gjest Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 Nesten som snuppa mi dette her. Hun er håpløs å få til å sove inne på dagtid. Når hun var mindre kunne hun sove hvor som helst opptil 3 timer, men ikke nå nei. Sover hun inne, så sover hun max 30 minutter. Så jeg har nå begynt å legge henne i vogna ute 1-2 ganger om dagen. Da sovner hun med en gang. Her om kvelden var hun så grinete, og ville ikke sove dupp, så da satte jeg på henne lua og la henne i vogna inne, og sovnet gjorde hun....sikkert psykisk med den lua. Så her blir det da mest soving i vogna ute på dagtid. En sjelden gang sover hun i vogna inne, men det er jo et sannt hel***** å få henne til å sovne da. Må gå å bysse henne i søvn på armen, og så forsiktig forsiktig legge henne i vogna, i håp om at hun ikke våkner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå