Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Har en jente som blir 5 mnd på mandag. I dag og i går har jeg gitt henne grøt. Har prøvd risgrøt. Er den å annbefale? I dag hun ikke bæsjet har det med grøten å gjøre? Har dere malt i grøten? Hun har bare fått veldig tynn flytende 3 baby skjeer. Hvor lenge gir jeg det før jeg evt øker? Føler meg helt grønn på dette. Takker for svar!!
Gjest Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Jeg ville ikke starta på risgrøt, fordi det kan gi forstoppelse. Du kan motvirke det med litt frukt, men det anbefales ikke å innføre mange nye ting samtidid. Maisgrøt har funka best her. første gang gir du 1-2 skjeer, hvis det går bra gir du tynnflytende og så mye barnet vil ha neste gang også lager du den bittelitt tykkere for hver dag til du lager vanlig posjon:)
Amabolla Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Du kan ha malt eller sviskepuré/juice i grøten hvis du mistenker hard mage. Hvis hun ammes så kan det gå dager mellom hver avføring. Øk gradvis pr uke-3 skjeer denne uken-neste uke 6 skjeer. Sikkert mange andre erfaringer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå