Gå til innhold

1 åringen er ikke så glad i melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

har drevet tilvenning snart en mnd, men det blir bare en slurk eller to om dagen.Ammer enda, men bør jeg prøve oftere eller er det ikke noe stress

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ammer, og sørger for at h*n får melk gjennom maten, hadde ikke jeg stresset ihvertfall:-)

Skrevet

Min gutt ville heller ikke ha melk fra flaske,men da han fikk lov til å drikke av vanlig glass,så ble det mye mer spennede

Skrevet

Jenta mi var heller ikke så glad i vanlig melk når hun var rundt året. Hun foretrakk mme og måtte bruke lang tid på å venne henne til å drikke kumelk.

Nå er hun 1 år og 7 mnd og elsker melk, dvs ekstra lett, så det kan hende det går seg til for barnet ditt ogs¨å.

Skrevet

Vi begynte og med tilvenning då småen var 12 mnd, men han var ikkje interressert. Han drakk ein liten slurk når vi kom med koppen, men så fort han hadde smakt ville han ikkje ha meir. På det tidspunktet amma eg han ein god del.

Helsesøster sa det var ingen ting å stresse med. Viss han fekk i seg litt melk gjennom maten (i graut, saus, ost, yoghurt) + ein skvett morsmelk for dagen var det nok.

Etter eit par-tre mnd begynte han plutseleg å like kumelk, og no drikk han det stort sett til alle brød- og grautmåltid.

Skrevet

Vi var på ettårskontroll idag, og da spurte jeg legen om dette med melk. Han sa at mennesket er det eneste "dyret" som absolutt skal drikke melk, og spesielt her i landet. Han mente at egentlig så klarte de seg godt med bare vann å drikke, for kalsium f.eks. får de i seg hvis de spiser kjøtt.. Det var i hvertfall ikke nødvendig å "presse" i ungene melk hvis de ikke ville ha... Må selvfølgelig få i seg væske i løpet av dagen da....

Skrevet

Samme her. _Han griner på nesa og rister på hodet! Ammer enda, så det haster ikke. Men hadde vært greit når jeg ikke er hjemme. Han ville aldri ha mme heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...