Gå til innhold

Hae...lagt paa meg 2 kilo paa 10 dager??? Tar vekta feil???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naa ble jeg plutselig litt bekymret her. Jeg er i uke 26 og for ti dager siden (sist gang jeg var hos legen) hadde jeg kun lagt paa meg 4 kilo i hele svangerskapet--noe som er litt lavt men greit nok siden jeg har litt aa ta av. Oppgangen i 2 trimester har vaert ganske jevn til naa. Men naa gikk jeg opp paa badevekta og der ser det ut til at jeg har lagt paa meg 2 kilo paa de siste 10 dagene. Det maa da vaere feil! Jeg har spist normalt, og nesten ikke spist soetsaker. Det virker litt vel mye aa gaa opp paa bare 10 dager!

Skal veie meg paa en annen vekt i morgen, men synes dette var litt hyppig vektoppgang..saerlig siden det har gaatt saa sakte inntil naa. Regner vel med at babyen bare er i en voksefase, men er ikke hyppig vektoppgang ogsaa et symptom paa svangerskapsforgiftning? Er det andre som har gaatt opp veldig fort i noen perioder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke dette var for mye.

Jeg ser i helsekorta mine fra tidligere svangerskap at jeg har gått opp en kilo i uka til tider.

Skrevet

Forresten...det var 3 kilo sist gang jeg var hos legen (7 pounds.) Saa paa ti dager har det plutselig blitt 2 til. Ikke at det gjoer noe, men blir jo litt bekymret naar det skjer saa fort.

Skrevet

Greit aa vite. Bare litt rart siden det har vaert saa sakte frem til naa...og plutselig gaar det fort. Men det er vel lite som er "normalt" i et svangerskap....

Skrevet

jeg gikk opp veldig mye i starten..selv om jeg var aktiv og ikke spiste mere enn før.. nå har jeg vært stabil men lagt på meg 1 kg i påska..har lagt på meg 14 kg hittil jeg å jeg er i uke 28.. jeg syns d er mye..men legen sier d har noe med at jeg gikk ne veldig mye på kort tid før jeg ble gravid...

så d er fullt mulig å legge på seg 2 kg på 10 dager....

Skrevet

Høres ikke avskrekkende ut, hadde lignende tilfelle siste svangerskap, men det er jo ikke lite heller.. sikkert fint det her :)

men søreg for at du veier deg på samme tidspunkt hver gang da - før frokost fex.. jeg har nesten to kilos forskjell i løpet av dagen

Skrevet

2 kilo høres ikke mye ut:)

Men jeg må bare nevne at jeg kan svinge et par kilo etter når på dagen jeg veier meg, så hvis du ikke veide deg på samme tidspunkt kan det ha hatt en innvirkning. Dessuten var det ikke samme vekt du brukte(?) Kan sikkert ha litt å si det også. Men altså, to kilo høres helt greit ut i mine ører:)

Skrevet

Det kan skje ja. Synes ikke det hørtes mye ut. Sist jeg gikk gravid la jeg på meg 4 kilo på 3 uker, så at det er mulig er i alle fall sikkert:)

JM sa til meg at det var helt normalt, man legger på seg litt i rykk og napp innimellom også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...