Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Jeg synes ikke det er ok,men ser at de fleste vennepar vi har lar barna gjøre det. Men er det mulig å lære de til å ikke gjøre det? Lar dere dem løpe innendørs? Er det bare jeg som er prippen?
Northernlights Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Nei,det er ikke prippent =) (isåfall er jeg også det!) Vært mamma i snart 23 år,og det har alltid vært en regel. Har faktisk 2 grunnregler som har fulgt dem alle sammen: #Ikke løpe inne i huset. #Ikke bruk "utestemmen" inne. Aldri vært noe problem. Ulykker kan skje om man løper innendørs, og det er vel det som er hovedårsaken,om jeg skal tenke ut en grunn. Pluss at de blir mer energiske og høylydte av å løpe rundt som sprettballer.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Fra når kan man lære dem til å ikke gjøre det? Kan en 2-åring innfri en sånn regel? (HI)
Northernlights Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Ja, det er ikke for tidlig å begynne å si "gå,ikke løpe inne" til en 2åring. Kan kanskje ta ei stund,men de skjønner det,ja.
Villemo&Pjokken Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Jeg syns det er helt greit jeg, så lenge de er små. Når de blir eldre vil de jo roe seg litt av seg selv + at man kan be dem ta det litt med ro, eller gå ut og løpe.
~chess~ Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 He-he, jeg og sønnen min løper inne hver dag vi. Han er 18 mnd. Vi står på kjøkkenet og sier klar, ferdig LØP! og så løper vi ut i stua. Han syns det er kjempemorsomt, og så får modern litt trim også.. Men blir vel litt strengere med dette etterhvert, har bare ikke tenkt så langt enda...
Ranveig R Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Småen på nesten 19 mnd holder på å lære å springe, synest ikkje akkurat eg kan fortelle han at det ikkje er lov... Skjønar regelen i barnehagar der det er mange (og gjerne eldre) barn. Eg huskar då eg og broren min var ca 6 og 8 år gamle, då var ein av dei gøyaste leikene våre å leike "Sahara". Vi kledde oss i "kapper", satte på stoppeklokka på kjøkkenet og gjekk fort/sprang fram og tilbake i gangen i eit visst tidsrom. Når vi var ferdig med det, skulle vi drikke nøyaktig ein halv liter vatn, og så kunne vi springe vidare ) Muligens den tåpelegaste leiken nokon sinne, men eg trur mamma og pappa var fornøgd med at vi var ganske stille og rolege ;o) Nei, det kjem neppe til å bli springeforbud i huset vårt, nokon gonger må det til med litt springing, sjølv i "roleg leik".
*Magic* Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Enn så lenge i alle fall. Er ikke så lenge siden han begynte med det, så jeg har ikke lyst til å hindre han akkurat nå Nå er han bare 15 mnd. også, og føler at det er nok av andre ting som er "nei" for tiden.
LeiaLeiLei Skrevet 11. april 2007 #11 Skrevet 11. april 2007 Jeg synes det er helt i orden med små barn, men når dem blir fra 3-4 og oppover så bør en kanskje få roet ned leken innendørs. Tror ikke du er prippen som ikke liker løping inne. Har en venninde som absolutt ikke liker løping og "hoiìng" eller noe slikt inne. Det synes jeg er rart, det er jo barn.
Luca Skrevet 11. april 2007 #12 Skrevet 11. april 2007 Det er sikkert mulig å innføre regel på det, har bare aldri tenkt på at det er noe liksom:-) Her løper ihvertfall jentene på 15 mnd og 2,5 år hele dagen..så full rulle:-) Hadde nevøen min på snart 6 år her i dag også, og tenker ikke på at de ikke skal løpe...unger syns jo det er morro å løpe. Blir det for viltert og mye bråk, senker vi det bare et hakk. Men altså ikke noe løpeforbud her nei:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå