Gå til innhold

symfysemål rundt uke 39 / 40?

Anbefalte innlegg

Skrevet

33 cm i uke 36, fulgt den rød streken hele veien, men på kontroll i dag var symfysemålet bare 32cm, og jeg har begynnt på uke 40. er det ikke rart at det er mindre i uke 40 enn i uke 36? legen sa ikke noe annet enn at magen har sunket...så ikke før jeg kom hjem at magemålet pluttselig var langt fra den røde normalstreken/og under det grønne feltet også....noen andre som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, jeg er faktisk ikke sikker, men legen har sagt til meg at det "flater ut" på slutten når magen synker og babyen legger ikke på seg sååå mye lenger.

Men jeg vil tro du hadde blitt undersøkt nærmere om det hadde vært noe galt.

Skrevet

Jeg har ligget over det grønne feltet i store deler av sv.skapet, mens i uke 36+ så sank jeg ned til under den røde streken. Da sa legen at det var pga babyen hadde sunket ned i bekkenet. To uker senere var jeg på kontroll igjen og da lå jeg plutselig over det grønne feltet igjen...... Da mente hun at hun hadde målt feil gangen før. Nå er jeg nervøs for at babyen er altfor stor. Dette var forrige uke. Jeg har termin på torsdag og på fredag skal jeg på ny kontroll, og da skulle hun evt sende meg på sykehuset for å sjekke str på babyen. Men hun trodde vel igrunnen jeg hadde født innen da. Tiden vil vise.....

Uansett så er det "vanlig" at SF målet går ned litt el flater ut på slutten, da babyen synker ned i bekkenet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...