Gjest Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Jeg har en jente på 10 mnd og 1 uke, og hun nekter å spise brød. Hun vil ikke en gang smake. Jeg har prøvd "alt"; forskjellige pålegg, bare smør, uten smør, bare brød, kamuflert i frukt/grøt.... you name it, i''ve done it.... Jeg har også en jente på 4 og med henne var det aldri noe problem. Hun kunne forøvrig ha levd på bare brød. Det hadde vært så deilig å pakke en matpakke når vi skal ut på tur i stede for å ha med vann og grøtpulver over alt. Det blir jo fryktelig ensidig kost for henne også. Med oppstart i barnehage like rundt hjørne hadde det vært praktisk på den måten også. Jeg passer selvsagt på å tilføre alle nødvendige vitaminer på annen måte. Hun spiser middag i tillegg til grøt. Bør kanskje si at hun ikke har en eneste tann ennå, som forøvrig er en annen bekymring.... Håper noen har tips som kan føre til et lite mirakel her i familien.
Vertigo Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Ingen mirakelkur på lager, annet enn å la henne få litt mer tid på seg. Hun spiser skive når hun er klar. Grøt er ikke mer ensidig enn skive så lenge en ser bort fra pålegget i alle fall. Kan jo gi henne en myk pære og slikt å gnage på for variasjonen sin del og for å la henne prøve andre konsistenser. Tennene kommer også etter hvert helt av seg selv
SpongeBob Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Lar du henne spise selv? Min eldste rørte ikke brød før han fikk det i biter som han selv kunne skvisje og kline i ansiktet og kaste på gulvet noen ganger før det tilfeldigvis havnet noen biter i munnen. Da var brød OK etterpå, men ikke snakk om at han skulle mates med det!
firemerkersmør Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Jeg dyppet brødet i melk i starten. Fungerte her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå