Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 10 mnd og 1 uke, og hun nekter å spise brød. Hun vil ikke en gang smake. Jeg har prøvd "alt"; forskjellige pålegg, bare smør, uten smør, bare brød, kamuflert i frukt/grøt.... you name it, i''ve done it.... Jeg har også en jente på 4 og med henne var det aldri noe problem. Hun kunne forøvrig ha levd på bare brød. Det hadde vært så deilig å pakke en matpakke når vi skal ut på tur i stede for å ha med vann og grøtpulver over alt. Det blir jo fryktelig ensidig kost for henne også. Med oppstart i barnehage like rundt hjørne hadde det vært praktisk på den måten også. Jeg passer selvsagt på å tilføre alle nødvendige vitaminer på annen måte. Hun spiser middag i tillegg til grøt.

Bør kanskje si at hun ikke har en eneste tann ennå, som forøvrig er en annen bekymring.... :)

Håper noen har tips som kan føre til et lite mirakel her i familien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen mirakelkur på lager, annet enn å la henne få litt mer tid på seg. Hun spiser skive når hun er klar. Grøt er ikke mer ensidig enn skive så lenge en ser bort fra pålegget i alle fall. Kan jo gi henne en myk pære og slikt å gnage på for variasjonen sin del og for å la henne prøve andre konsistenser.

Tennene kommer også etter hvert helt av seg selv :)

Skrevet

Lar du henne spise selv? Min eldste rørte ikke brød før han fikk det i biter som han selv kunne skvisje og kline i ansiktet og kaste på gulvet noen ganger før det tilfeldigvis havnet noen biter i munnen. Da var brød OK etterpå, men ikke snakk om at han skulle mates med det!

Skrevet

Jeg dyppet brødet i melk i starten. Fungerte her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...