Gjest Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Er 31+6 i dag og har vært hos legen på kontroll.. Alt det andre var i orden, men jeg får ikke lov til å gå ut i jobb igjen i 3-4 uker pga kynnerene som jeg har rimelig hyppig. Men nå er SF målene for lave!!!! Akkurat innenfor den grønne greia liksom, og når jordmor målte lå jeg over.. Men det er som legen sier at han ikke har så mye erfaring med slik måling, og at han KAN ha målt feil.. Skal til jordmor neste torsdag, og hvis jeg ligger under da også så må jeg inn på sykehuset.... Igjen.. :s
VinterSol+2 Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 han kan jo ha målt feil da?! prøv selv, se hva du får ut av det? Kjedelig å bli sykemeldt fra jobb om du selv føler deg i form til å jobbe da! Jeg har kynnere hele tida jeg, men har ikke fått noen begrensninger for det.. er de vonde?
jubaloooo med to stk Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 at SF-målet har sunket er vanligvis en indikasjon på at baby har sunket lenger ned i bekkenet sa gynekologen på føden til meg når jeg måtte sjekke. hvis ikke kan jo legen også ha målt feil:) sikkert ikke noe å bekymre seg over:)
Gjest Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Ja, han kan ha målt feil... Men jeg lå over den røde streken sist, og nå er jeg liksom under.... Liker det ikke men.. Skal prøve å måle selv hvis jeg har noe så fint som ett målebånd liggende her.. Har du ikke fått noe begrensninger?? jøsses.. Legen min nektet og sende meg ut i jobb igjen pga disse kynnerene.. Han likte overhodet ikke at de kom så tett. De er ubehagelige, men ikke hva jeg anser som vondt..
Gjest Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Ettersom legen sa i dag, så trodde han hodet var festa.. Og han viste meg en metode som jeg kunne bruke for å sjekke om hodet lå ned.. (klaget litt over at jeg liksom ikke kjenner forskjell på ben, arm osv.. Hehehehe.. Håpløs sykepleier...)
VinterSol+2 Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 nei, ingen begrensninger. Legen min sa bare at "det er helt normalt" og jordmorvikaren sa at "det er da ingenting å bekymre seg over iallefall, bare et sunnhetstegn!" Jordmor i dag sa imidlertid at det er lurt å slappe av, puste rolig, og om mulig legge seg ned når du kjenner dem, sånn at det skal gi seg.. men jeg har jo kynnere om jeg står, går, sitter eller ligger, så jeg bare prøver å puste dypt og skifte stilling jeg.. (skal sies at jeg har gått med hyppige kynnere hele tiden fra uke 18,så jeg tenker nesten ikke over det mer.. annet enn at det er ubehagelig til tider..) hvis hodet til baby har festet seg og magen sunket, er det jo ikke så snodig om målene har sunket da.. drar vel med seg alt nedover, vil jeg tro. Om det da kommer i kobinasjon med at legen målte litt feil, har du en god løsning:) si i fra når du har målt da, om du fant båndet!
Gjest Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 Jeg tror ikke magen min har sunket :s Håper da ikke det. Har igjen lenge enda.. Hm.. Jøsses.. Jeg fikk beskjed av jordmor på føden om at jeg skulle sykmeldes og ferdig med det! Var en stund prat om at jeg skulle inn til Bricanylbehandling, jeg har urolig livmor så jeg har også hyppige kynnere.. Noen er mer ubehagelig enn andre, men ikke vondt... Har ikke sånn superlav smerteterskel heller, så det er liksom ikke noe med det.. Hehehe. Skal se om jeg finner målebåndet med en gang jeg.. så skal du få en oppdatering..
Gjest Skrevet 10. april 2007 #8 Skrevet 10. april 2007 Hm.. Jeg er målte nå, og i følge det jeg får fikk jeg 30 cm... Men mulig det er en halv cm feilmargin eller noe, men det er over 3 cm mer enn hva legen fikk til... Her må noe være feil med målingene.
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 10. april 2007 #10 Skrevet 10. april 2007 jordmor og lege måler helt forskjellig hos meg og. I følge legen (som jeg tror har rett) ligger jeg litt under på sf målene. Jeg sjekket når han målte og han traff akkurat livmoren. Jordmoren var litt sløv og hadde slakt bånd, så hun stoler jeg ikke på når det gjelder akkurat målingen. Syns det er rart at det skal være forskjellig, er jo ikke akkurat betryggende da, hvis det skulle skje noe. Men jeg velger å tro at så lenge det er liv inni der og magen vokser litt fra uke til uke (selv om jeg ikke har nøyaktige mål), så er alt i orden.
Gjest Skrevet 10. april 2007 #11 Skrevet 10. april 2007 Ja, det er rart det skal være så stor forskjell på hvordan de måler SF. Skjønner liksom ikke noe av det... Heheh.. Blir bare forvirret av det. Jepp! Jeg også, så lenge jeg kjenner masse liv, så gjør jeg ikke noe av det.. Jeg har bildebevis på at jeg vokser jeg.. Hehe.. så jordmora kan jo få se de om hu vil.. Men har ikke vært hos henne siden februar, og skal på svangerskapskurs hos hu på torsdag.... Og kontroll neste torsdag, så da blir det spennende og se hva hu sier.
VinterSol+2 Skrevet 10. april 2007 #12 Skrevet 10. april 2007 30 cm når du er 31+ er da helt normalt. tenker legen din blingsa litt jeg;) sfmålene kan jo kjapt variere med en cm i hver retning hvertfall, har jeg hørt.
Gjest Skrevet 10. april 2007 #13 Skrevet 10. april 2007 Heheh.. Ja, vi satser på det.. Uansett så får jeg vel svaret når jeg kommer til jordmora den 19... (selv om jeg ikke er så spes glad i henne... Hufff...... )
VinterSol+2 Skrevet 10. april 2007 #14 Skrevet 10. april 2007 liker du henne ikke? Du kan vel bytte til en annen da, eller finnes det ikke flere der du bor? Jeg var litt skeptisk etter første time hos jordmor, for jeg fikk en vikar som ikke var helt god.. men i dag var jeg hos "ordentlige" jordmor, og hun var veldig ok, syns jeg. jordnær og lettvint. Men ellers hadde jeg gått til legen ja, liker fastlegen min veldig godt, og hadde egentlig tenkt å droppe hele jordmor, men han ville jeg skulle gå til jordmor så... Er jo ikke så lenge til den 19, og jeg tenker alt er i orden jeg. livmoren din krymper jo ikke bare sånn helt uten videre. Enten har baby "dratt med seg" ting lenger ned, eller så målte legen enkelt og greit feil.
Gjest Skrevet 10. april 2007 #15 Skrevet 10. april 2007 Hehe.. Naaaa.. Altså, for å gjøre mange lange historier om jordmor, til en kort.. så har det noe med at jeg vet hva jeg har krav på, og hva en jordmor iallefall ikke har noe med uansett... For å si det slik ble jeg beskyldt for å ha hatt spiseforstyrrelser av jordmor. Rett og slett fordi BMI før graviditet var lav.. Den har alltid vært slik, og jeg blir forbanna når hu ikke kan akseptere et nei før jeg henter helsesøster som er venninne med mamma og nær venn av familien og får henne til å redegjøre for meg.. Et ømt tema siden jeg alltid har vært tynn og i noens øyne skranglete.. Så jeg er overlykkelig over å veie 66 kg..Har gått opp 13 kg siden uke 8 i svangerskapet.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 10. april 2007 #16 Skrevet 10. april 2007 Hei dere! Min JM sier at det er faktisk ganske viktig at det er samme person som måler SF hver gang fordi det er så fort at det blir store avvik når det er forskjellige personer som måler fra gang til gang. Som hun sa så har de litt forskjellige punkter å måle på og det er da fort gjort at det blir store differanser.... Ser hos meg at dette stemmer. Hos JM får jeg ganske jevn og fin økning hver gang og når det er andre som måler så blir det ganske store avvik. en gang på sykehuset var det 3 stk som målte meg etter tur og orden mens jeg lå på benken og da var det 4 cm forskjell fra det laveste til det høyeste målet, selv om det tilsynelatende så ut til at de målte likedan;) Så jeg tror nok at dette skal gå helt fint jeg Trine;)
Gjest Skrevet 10. april 2007 #17 Skrevet 10. april 2007 Hei Maddemor Ja, jeg har etterhvert skjønt at dette ikke er noe ukjent fenomen. Så jeg har roet meg med det. =) Takk for alle tips og ord
mamma til 2 prinsesser Skrevet 10. april 2007 #18 Skrevet 10. april 2007 Ville bare si at legen målte også mitt sf mål til å være mye lavere enn det jm gjorde!
VinterSol+2 Skrevet 10. april 2007 #19 Skrevet 10. april 2007 ah, ja, nå demrer det! du har nevnt denne jordmora tidligere.. er jo for ille da, at en ikke kan få lov til å ha sin egen kroppsfasong! Hun jordmorvikaren jeg var til sist, hun beskyldte meg for å røyke i svangerskapet hun. hehe. jeg har aldri røkt! Men jeg var veldig hes da jeg var på kontroll, og ganske så grumsete i lungene, så jeg kunne riktignok høres ut som jeg hadde kols, men du må jo tro meg på mitt ord når jeg sier at jeg ikke røyker! godt du hadde helsesøster i nærheten da, som kunne "gå god" for deg. forhåpentligvis er hun hyggeligere da når dere sees igjen!! Du får håpe at du får beholde noen av gravidkiloene dine du da, selvom det ofte er sånn at har du høy forbrenning, så har du høy forbrenning! (mannen min er likedan. blir nesten gal av at folk skal påpeke hvor tynn han er hele tida, stakkaren spiser jo som en hest! ikke kult å være gutten med pingleleggene, lissom..)
Gjest Skrevet 10. april 2007 #20 Skrevet 10. april 2007 Jeg har alltid vært sånn, og kommer sikkert til å være slik... Sikker på at mannen din har akkurat samme som meg.. Og det å være for tynn er jaggumeg ikke bare moro det heller.. Jeg spiser som en hest jeg også... Eller, jeg gjorde, nå er det begrenset hva jeg kan spise før jeg føler junior i magen trykker magen min sammen.. Hehehe.. Men altså, man skal ikke sitte og forsvare seg hos en jordmor.!! Det med røyken er også en stygg sak! Folk må få lov til å hoste og være hese uten at de tror alt som er håpløst!!! Jeg ble også sett stygt på da jeg sa at jeg aldri hadde røyka... Jeg syns at de eldste jordmødrene er værst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå