Gå til innhold

Til dere som ergrer dere over at barnefar krever DNA-test..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I veldig mange tilfeller er det faktisk TK som anbefaler det til fedrene. Jeg snakket med hun som anbefalte det til far til min unge, og hun sa det var for at fedrene og skulle være sikker, uansett om de var det eller ikke. Hun fortalte om hendelser der "fedre" har betalt bidrag i 18 år for så å finne ut at det er ikke deres unger alikevel.

Tro meg, hadde situasjonen vært motsatt, tror jeg faktisk vi mødre og hadde ville tatt DNA-test..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja kan være enig i det, men i min sak er det så langt fra sannheten som det går ann. Når vi hadde vært sammen i to uker ca begynte han å mase om unge (!!!!), jeg fikk helt noia og skulle gjøre det slutt, men han var veldig ustabil og derfor ventet jeg. Sa jeg sluttet på pillene for å få han til å slutte å mase, men gjorde det jo selvfølgelig ikke (seriøst, hørte ikke om annet). Ble faktisk gravid pga noe medisin jeg måtte ta og verden min raste sammen samtidig som han ble overlykkelig (han tror ungen er planlagt noe han ikke er). Jeg dumpet barnefaren som er sykelig sjalu når jeg var 16 uker på vei etter gjentatte forsøk på å endre ting. Han nevnte ikke dna-test før etter at jeg fikk meg kjæreste noen mnd senere. Han har innrømt til familien at han vet han er faren men at det kun er for å hevne seg på meg han nektet farsskapet. Prøvd å få inn i hodet hans at den datoen ungen skal ha blitt laget var jeg værfast hos han i over en uke og broren hans så med engang at ungen er hans, ikke sjangs i havet at han kan lyve fra seg han nei... Fyren lyver om alt og alle, kan ikke stole på et ord han sier. Han har fortalt så masse løgner om meg at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Tk har ikke anbefalt han og ta en test nei, det har han funnet på helt selv...

Følte bare for å svare deg siden jeg er en av de som la ut innlegg i dag om dna-tester. Alt er ikke så svart-hvitt som folk (spes. tk) skal ha det til hele tiden...

Skrevet

Vi har også tatt dna-test etter barnefars ønske..

Og faktisk så syns jeg det er helt greit. Da har han ikke en dritt å si om "lause kvinnfolk" eller andre usakligheter han har spydd ut av seg i over ett år nå.. Fordi det står svart på hvitt på et papir fra NAV at han er pappaen.

Skrevet

enig med deg.

kommer far her og vil ha DNA så er det helt greit for meg. da slipper jeg ihvertfall og få slengt i trynet at det sikkert ikke er hans barn.

Skrevet

Ja det er helt greit, er han som driter seg ut...

Skrevet

Jeg har ingen problemer med at han vil ha det. Jeg er hundre prosent sikker, men hvis testen er det som ska til for at han skal kunne knytte seg til barnet så er det greit for meg.

Skrevet

hehe her har det aldri vært et spm, hun er så lik pappaen sin at det ikke er tvil i noens sjel. Han kan ikke lyve fra seg det farsskapet vertfall. Verre med meg, ser ikke ut som jeg har vært med i det hele tatt.

Skrevet

Kan til dels være enig med deg. Men,-for meg blir det det samme som om han skulle kalt meg en hore. Det er den verste fornærmelsen han kunne kommet med å påstå at jeg skulle hatt sex med flere på samme tid. Nå har faktisk eksen min kalt meg for det da, men han har erkjent farskapet uten å kreve DNA.test likevel.

Men nå skal jeg søke om barnebidrag, og da har jeg tenkt å spørre nav om jeg kan kreve dna-test selv om han har erkjent farsskapet. Jeg vet at det ikke kan være noen annen som er far enn han, men jeg gidder ikke høre på han så tvil om det resten av livet. Grunnen til at han ikke har krevd test er at han selv ser at jenten vår er en tro kopi av han. Faren har drevet å truet meg fra å søke om bidrag. Så jeg forventer at han vil prøve å trekke seg fra erkjennelsen om farskap. Derfor vil jeg ha en test for å få det stadfestet en gang for alle slik at han ikke kan drive å kødde mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...