Steinbukk77 Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 HVordan har doplerundersøkelsen gått i dag? HVordan er formen ellers? Har du fått mer ødem? Jeg har vært til kontroll selv i dag, bare sjekket vekst av hodet på UL i dag. Må vente to uker til jeg for doplerundersøkelse. Skal til Trondheim da. Skjønner ikke hvorfor jeg får beskjed om i Elverum at det er for tidlig, da du får det i Bergen?? Kanskje de ikke har godt nok utstyr. Og jeg ser jo den delen at uansett hva de finner på en slik doplerundersøkelse nå (22+2) så kan de ikke hjelpe fosteret noe enda. Alt så iallefall helt fint ut i dag Og jeg hadde en fin samtale med gyn. Ho trøster og setter ting litt i perspektiv for meg. Må jobbe litt med nedturene mine. Ho sa jo at det var normalt med masse tanker, men at det er viktig at de ikke skal styre svangerskapet mitt. Ho mente at jeg da ville angre da jeg kom til august og alt hadde gått bra. Ville angre på at jeg ikke hadde tenkt slik eller sånn, og gjort bare koselig ting som "alle" andre gjør i svangerskapet. I morgen skal jeg til legen for BT måling og urinprøvesjekk. Spennende det også! Gjør ikke dette på sykehuset da BT måling vil bli litt feil. Er jo litt stressa kan du si, da jeg skal dit. Om fire uker skal jeg også ta glucosebelsatningstest for å sjekek svangerskapsdiabetes. Hadde BMI på 29 da svangerskapet begynte og det er en av grunnene. Men gyn hadde lest mer om diabetes og aborter og det var også litt grunn skjønte jeg. Men hio trodde ikke at jeg hadde sv.diabetes da det ikke var noen i familien som har hatt vanlig diabetes i ung alder. Vi får se. Er ikke det som er mest skremmende synes jeg, litt pes med mat og greier. Er jo vant med sprøyter da jeg går på fragmin! Går du på blodfortynnende i tilelgg til blodtrykksmedisinene? I går prøvde vi barnevogn bak i bilen vår. Den vi ønsker oss får plass ) Ellers så har jeg begynt å tenke på hvilke farger jeg ønsker barneriommet skal ha. Tror det blir kremgult med en grønnfarge som brytning. Her blir det ikke rosa rom selv om det blir jente. Rosa er ikke helt min greie. Øsnker meg også gardiner med husdyr på. Tror jeg vet hvordan jeg vil ha det, men vet ikke helt hvordan jeg skal få tak i de stoffene jeg trenger. Nå skal jeg gå og lage middag. KOtelettene står allerede i ovnene. Blir langstekte nakkekoteleter med potetr og surkål i dag. Jaja, det intreserrer vel deg midt i ryggen, men nå vet du det iallefall. Hehe! KLem
Steinbukk77 Skrevet 11. april 2007 Forfatter #2 Skrevet 11. april 2007 Bare dytter denne litt jeg så kanskje Villeville ser den Ellers kan jeg fortelle at på kontroll i dag hos vanlig lege hadde blodtrykket steget til 140/90........ Faen også! Er det slik neste uke klikker jeg. Vet ikke helt hva planen er da. Medisiner kasnkje??? Hadde tendens til å ha steget sist uke også serru, men da var det "bare 138/86...... Urinen er helt fin! Tiden snegler seg av sted. Bare 18 uker igjen til termin...hurra,. Fortsetter det slik, blir vel fødselen atskillig tidligere enn dette. Vi får ta tiden til hjelp. klem
Villeville Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Hei hei! Har fått en skikkelig opptur i dag! Babyen var stor og fin, er 22+1, og veidde 456 gram sa legen. Blodgjennomstr, morkake og det hele var aldeles supert. Mye bedre enn de kunne forventet sa legen og smilte bredt til meg!:-) Hurra!!! Han sa også at hun kan bli værende lengre i magen enn gutten min ble men at nå var alt avhengig av min form. Jeg er som jeg pleier: dårlig men stabil:-) Det er da noe... Ble tatt blodprøver for å se om de kunne finne ut hvorfor jeg har så mye blod og proteinen i urinen og hvorfor jeg er så trett. Har vært litt trist i dag fordi jeg ikke er frisk nok til å gå tiden ut, men ting er jo så bra som de blir for meg nå og det er jo fantastisk at hun har det så bra inni der:-) Har forresten fått ødemer på 2+ som de sier og i praksis betyr det sko i str 38 og ikke 36:-) Har kjøpt meg noen fine gullsko i 38 som nå er mine gravidesko. Etter fødselen blir alt normalt igjen heldigvis... Rart at ikke du også fikk tidlig doppler siden vi er kommet like langt men fint at det går bra med deg. Ikke ta det med bl.trykket så tungt... Du får medisiner om det går opp til 160/100 tror jeg. Det er litt ubehagelig, men øker det må du bare sykemelde deg og ligge deg flat. Det er det eneste som virker for meg dessverre. Får virkelig håpe du ikke får svangerskapsdiabetes på toppen! Jordmora di har vel litt rett i det med å tenke positiv, men det er neimen ikke lett når man har et svangerskap utenom det normale. Og i hvertfall ikke om man har vært uheldig før! Det tror jeg nesten man må prøve for å forstå dessverre... Hvilken barnevogn har du kjøpt? Jeg har vært på jakt i dag og funnet en knallrød Emmaljungavogn som jeg ønsker meg. Er heller ikke så "rosa":-) Jenta må nok dele rom med storebror som har himmelblått rom med grønne gardiner med kuer på:-) Tror forumet vårt er oppe og går igjen. Slenger denne inn der også... Vi snakkes i morgen! Var forresten på kinarestaurant og spiste svinekjøtt i sursøt saus til lunch i dag ette Doppler.... Nå får jeg risengrøt av mannen min. De sitte og venter begge to:-) Lykke til i morgen! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå