Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Våknet natt etter fullmånen ( 03 apr.) litt før 04 med rier. Synes det var mersom tak i magen og ryggen som kraftige menssmerter. Lå en stund da jeg har hatt maserier noen dager og tenkte at de stoppet opp igjen. Men det gjorde de ikke. Ca halv fem sto jeg opp og begynte å notere riene som kom med ca 7 min mellomrom. Lå slik til ca halv 6 før jeg vekket samboeren min med: "du må våkne, jeg tror vi skal på sykehuset nå" Han ble rimelig stressa til å begynne med, men hoppet i dusjen og pakket ferdig bagen min. Han hadde fått instruks på forhånd. Ringte jordmoren min som sa det var bare å dra ca i 7 tia da riene var så tette. kom inn på føden på st.olav og ble tatt i mot av en jordmor der. Riene var nå med 5 min mellom og var en del vondere enn tidligere. Hadde nå 3 cm åpning. Etter en stund hoppet jeg i dusjen for å lindre litt. Riene begynte å gjøre vondere og ble tettere. Da gikk den berømte slimproppen. Jm undersøkte meg igjen og jeg hadde 5 cm åpning. stor fremgang mente hun. Jeg ville legge meg i badekaret. Sambo tappet i vann og satte på radioen. Han holdt meg i hånden og la kalde kluter på panna mi. Han var en utrolig støtte. Under en ri så jomet det sannelig den verste trekkspell musikken på radioen og jeg begynte å le samtidig som jeg hadde rien. hehe. det hele var så komisk. Kom opp i fra karet og riene begynte å hagle med nesten ingen pauser. Og det gjorde vondt. Skikkelig vondt Prøvde lystgass, men synes ikke den haddestore virkningen. Hadde nå 8cm åpning. Begynte å føle trykketrang også. Sambo klemte meg, kysset meg og holdt meg i hånden. Han masserte meg også med olje under riene og det var kjempegodt. Til slutt tok jm vannet og jeg hadde full åpning. Begynte nå å få skikkelige pressrier. Da var det jordmorskifte, og det var greit fordi den nye jordmoren min "pushet" meg litt ekstra slik at jeg fikk litt ekstra guts. Etter en time med pressing kjente jeg hodet var på tur ut og fikk beskjed om å ikke presse. holdt meg lenge til jeg fikk en ny ri og fikk lov til å presse igjen. Kjente da at hun kom!! Klokken 1552 og jenta vår var født. og det var helt fantastisk!! Jeg begynte å le og grine om hverandre. Var skikkelig i lykkerus. Samboeren min gråt og klemte meg og kysset meg og fortalte hvor mye han elsket meg. Den stolte far klippet navlestrengen. Det hele var en helt vanvittig opplevelse og det skremte meg ikke til å gjøre dette en gang til. Nå nyter vi livet hjemme og skal nå på en liten trilletur. Vi er helt oppslukt i henne og er en kjempelykkelig familie.
2småkrapyl Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 For en flott måte å oppleve en fødsel på! Hørtes ut som alt skjedde som det skulle. Du er heldig! Lykke til videre med familielykken :-)
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Gratulerer så mye. Nyt tiden som kommer :-)
CathrineM Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Gratulerer så mye, alle tre! Håper det blir like harmonisk for oss om tre uker... (:
TusseMor07&09&14 Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Hørtes ut som en flott fødsel! Deilig å lese sånne:) Gratulerer så mye med tulla!
plutseligbolle Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 Hulk snufs, så fin historie! Snart er det min tur!
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 10. april 2007 #8 Skrevet 10. april 2007 Gratulere! Nyyydelig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå