Gå til innhold

Legebesøk i dag.

JuleMette-OverBekkenEtterGrøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde fått +1 på protein, og litt økt blodtrykk pluss at hun ville henvise meg til ny ul for å sjekke hjertet på babyen. Tror det var mest fordi jeg er litt bekymra fordi sønnen til søsteren min har hjertefeil og hjertelyden var veldig varierende. Litt skummelt, men bra jeg får sjekka det før fødselen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mm....ja....veldig bra det blir undersøkt med en gang....uansett om det sikkert ikke er noe farlig....det er da jeg er takknemmlig for vi bor i Norge...helsesystemet er veldig bra sånt sett!!

Skal selv inn for 3 gang på ul for å sjekke morkaken at den har flyttet seg mer opp....

Håper alt er postitivt på ul....og gled deg til og se babyen din igjen stedenfor å beskymre deg :)

Lykke til Simsala :)

Klem bibi :)

Skrevet

Dersom det var hjerterytmen som var varierende så er det bare positivt. Det tolkes som et sunnhetstegn. Hjerterytmen skal gå opp når babyen beveger seg og nedigjenn når h*n er i ro. KAn variere veldig over gasnke så kort tid.

Derimot om det var styrken i selve slagene som var ulik forstår jeg at du ble litt skeptisk.

Håper alt er bra da, greit å kunne få en sikkerhetssjekk. Lykke til!

Skrevet

Ja, det var veldig godt å være på kontroll hos den nye legen min i dag, har ikke vært hos henne før utenom for å få bekreftet bekkenløsning for nnoen uker siden. Det var så fint å møte en som faktisk tok bekymringene mine på alvor.

Lykke til på ul du også Bibi, det er jo så fantastisk å se de små babyene våre!

Klem

Skrevet

Er det et sunnhetstegn? Burde jeg bare blitt glad da kanskje? Godt å få sjekket det uansett, for det er litt slitsomt å gå og tenke på det helt til hun blir født.

Skrevet

jepp det er et tegn på at babyen er frisk. Ditt hjerte går også opp og ned i fart når du beveger deg. Du får da høyere puls.

Var selv på kontroll for en uke siden. Måtte ligge på ctg'en i 40 min siden babyen hadde helt jevn hjerterytme de første 15 minuttene. Tror han sov da. Men så voknet han og da ble det variasjon i hjerterytmen og jm ble fornøyd.

Så varierende hjerterytme betyr at han h*n har det bra:D Men er jo greit å få en ekstra titt på babyen:D

Og også på hver kontroll så sjekker iallefall min jm at babyen sin hjerterytme endrer seg når hun lytter med dopleren og dytter i babyen. Så du trenger ikke å bekymre deg for ujevn hjerterytme:D Det er normalt:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...