laffe*høygravid* Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Går til jevnlige kontroller nå, fordi lillegutt i magen er 20% større enn "normalt" på denne tiden... er 29 uker i dag. Vet dere om det har noe å si for veksten på lillegutt hvor mye jeg spiser av godteri?? For hvis han fortsetter i dette tempoet, blir jeg satt i gang eller så må jeg ha keisersnitt.... og det beste er jo om han kommer av seg selv! Så jeg kutter ut alt som har sukker i seg, hvis det kan hjelpe!!!!! Guri malla.... ikke lenge igjen nå.....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Mye/stort sukkerinntak kan gi store babyer... Ikke sikkert det er nødvendig å kutte alt, men vær forsiktig med mengden søtt du spiser...
Mamma&LilleKrølle Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Heisann. Bare litt nyskjerrig av meg jeg da.. Hvordan fant de ut at han er så stor da? Plutselig stort SF-mål eller? Bare lurer jeg:)
laffe*høygravid* Skrevet 10. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2007 Jeg ble innlagt på sykehus for 3-4 uker siden, fordi jeg hadde smerter i magen. Lillegutt ble jo undersøkt opp og ned i mente, men han har det som plommen i egget. Bare meg som har litt problemer med tarm-systemet. Det var da de fant ut at han var stor... hadde vel ikke funnet det ut ellers....
22 april Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Har selv hatt det jeg ville kalt et normalt sund kosthold i alle mine svangerskap,men født store barn.Venter nå nurk nr 4 som også er forventet å bli større en gjennomsnittet.Gener ol spiller også en stor rolle om en får store eller små barn....
Mams til Ronja har fått Aurora Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Hvorfor må du ha keisersnitt?? Jeg fikk selv beskjed om at jenta jeg har i magen er 23% over snittet da jeg var i uke29. Men får ingen spesiell oppfølging pga det... Hun er estimert til ca 4,3 kg eller rundt der.... Så 20% over er ikke såååå stor baby det da.. Jeg er nå i uke 38 og ingen har nevnt ordene igangsetting eller ks for meg...
laffe*høygravid* Skrevet 10. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2007 Hmmm.... jeg, lillebror og sambo var alle over 4 kg når vi ble født, så jeg ser ikke bort i fra at jeg får en bebi på over 4 kg! Men forsto på jordmor at det er en sjangs for at han kan være større enn det også... spesielt siden det er snakk om å sette meg i gang før tiden eller ta keisersnitt.... Men vi får nå se når tiden nærmer seg, kan jo hende det jevner seg ut
laffe*høygravid* Skrevet 10. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2007 Nei, si det du.... er vel kun aktuelt med keisersnitt dersom han ligger med stumpen ned eller noe.... ikke vet jeg, bare det jeg har blitt fortalt! De ville følge litt med fremover, slik at de var klar for en evt stor bebi Har ikke gjort dette før jeg, så... håper bare jeg kan føde normalt...
Mirakelungen Skrevet 10. april 2007 #9 Skrevet 10. april 2007 har nylig vært hos ul der ungen ble estimert til 1800g, går nå i uke 32 i følge Bim. De sa at ungen hadde normalstørrelse. Det regnes med en økning på ca 200-250g per mnd, altså vil ungen veie ca 3600-3800g til fødselen.
Fire småtroll Skrevet 10. april 2007 #10 Skrevet 10. april 2007 Heisann! Jeg har også et stort barn i magen (over 30% større enn normalt, og estimert til minst 4,5kg ved termin). Det er genetisk da, alle i min familie får store barn, selv om vi mødrene ikke er store og vi legger på oss normalt i svangerskapet. Det fødselslegen sa til meg er at barnet suger til seg alt av sukker og raske karbohydrater og vokser på det, så når jeg fra naturens side produserer barn på 4,5 kg, må jeg ikke mate den så den blir 5kg! Han mente jeg skulle holde meg HELT unna sukker (ikke lørdagsgodt engang) og spise så sundt og grovt som mulig ut svangerskapet, for å unngå at ungen blir større enn nødvendig.. Han mente det var godt dokumentert at mors kosthold har innvirkning på fødselsvekt. Min forrige gutt veide 4800g da han ble født, og selv om jeg hadde lagt på meg under 15 kg i svangeskapet spiste jeg endel søtt ja, så nå har jeg skjerpet meg veldig. Har beholdt lørdagsgodtet, men prøver å holde meg unna sukker i hverdagen. Er jo verdt et forsøk ihvertfall. Jeg kommer til å bli satt igang i uke 38, og hvis jeg da ved hjelp av kostholdet kan føde ei jente på ca 4000g er jeg strålende fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #11 Skrevet 10. april 2007 Hei Min første datter lå 35 % over, og veide 4600 g / 53 cm ved et planlagt keisersnitt 14 dager før termin. Hadde k.s av andre grunner. Så ved termin, så hadde hun nok vært enda større. Kosthold / sukker spiller nok en del inn, men det er ca 60 % arv sa en gynekolog til meg. Denne gangen er baby`n 15 % over, og jeg skal i utgangspunktet føde vanlig. De sa ca rundt 4200-4300 på termin. Men det tror jeg ikke helt på, for jeg tror hun er like stor som min første datter. Så tiden vil vise. Jeg håper på vanlig fødsel, men er nok ganske spent. Men hodeomkretsen har vel minst like mye å si mtp hvordan fødselen blir. ¨ Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå