Gå til innhold

farlig med grønne druer?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

en venninne av meg som også er gravid fikk beskjed av legen sin at hun ikke måtte spise grønne druer pga at det øker risikoen for kolikk, gallestein, uvi og sånne ting.. flere som har hørt om dette??? i så fall sliter jeg. spiste ikke noe annet omtrent jeg de første 3 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri hørt. Det var for en stund siden noen som hadde lagt ut en tråd om at grønne druer var så sunt. Men jeg aner ikke. Synes det høres litt rart ut at det skal være farlig.

Skrevet

Oi... Jeg har spist grønne druer hver dag i flere mnd....

tror jeg slutter sånn just in case.....

Skrevet

Har jeg aldri hørt!

Tvert imot har jeg lest at grønne druer er bra for å forhindre ødem/vann i beina.

Har spist masse grønne druer, jeg!

Skrevet

Jeg har også spist masse grønne druer. Har aldri hørt om at det skal være farlig. Skal lete litt på internett og spørre litt rundt for å høre litt, men har veldig lyst til å fortsette å gomle grønne druer...

Skrevet

grønne druer, vannmelon og jordbær er de tre tingene jeg lever på om dagen da, men men..vi får se hva som skjer da =) hehe

aldri hørt noe om at det ikke er bra hverfall..

Skrevet

Aner ikke om det er farlig under graviditet, men det hadde vel stått noe sted om det var det?

Men; det er vel ikke så lurt å gafle i seg når man ammer. Da kan de små fort få vondt i magen, ja..

Skrevet

Har nå søkt rundt på diverse internasjonale gravidesider. De står ingenting noe sted om at det er farlig å spise grønne druer. Det eneste jeg fant var at gravide skulle unngå juice basert på ekstrakt fra stenene/frøene i grønne druer. Det er kanskje dette noen har ment, at man ikke bør få i seg druestener. Men det var vel mer før i tiden, nå kjøper vel de fleste stenfrie druer uansett, og da er det vel ikke noe problem. Jeg har hvertfall tenkt å fortsette å spise grønne druer, men skal holde ører og øyne åpne i tilfelle jeg hører noe annet.

Skrevet

Ikke farlig!

Se på www.matportalen.no

Dette er kostholdsråd fra offentlige myndigheter.

Se inne på kostholdsråd for spes. grupper --> gravide.

Her finner du det som er verd å vite om kosthold i svangerskapet!

Skrevet

kan tenke med at det er noe man ikke bør spise så masse av når man ammer, det samme gjelder jordbær... men at det skulle være farlig å spise som gravid har jeg ingen tro på!

Skrevet

I løpet av en graviditet så hører man MASSE rart om at man ikke kan spise ditt og ikke datt...

Blir litt smårar jeg av alt man ikke kan og hva man bør spise...

jeg tror nok at LEGE og JORDMOR informerer om ALT vi trenger å vite om kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...