MAMMA1 Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Jeg var hos legen i dag, og på sp mål om jeg kunne ta tilskudd av magnesium ba hun meg snakke med de på apoteket som hun mente hadde mere peiling på området.På apoteket kunne jeg ikke få noe sikkert svar, men at jeg burde rådføre meg med legen! Sto ikke noe konkret på boksene med magnesium at det var ok for gravide å ta det, men heller ikke frarådet. Ble anbefalt å heller ta kosttilskudd slik at jeg fikk dekket flere områder inkl magnesium. Dro innom en helsekost og der fikk jeg beskjed om at den typen kosttilskudd jeg hadde kjøpt var bortkastet og at kroppen ikke ville ta til seg noe av det.Er det rart man blir frustrert, forskjellig info overalt:-( Noen som har fått beskjed om at det er greit med magnesium i sv skap? Er forresten tenkt for å hjelpe mot leggkramper...
Fallerifallera Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Jeg fikk anbefalt av jordmødrene på sykehuset å ta magnesium mot leggkramper, og hun på helsekosten sa heller ikke noe på det da jeg kjøpte det der! Har bare brukt det en liten uke nå - ikke hatt leggkramper siden det (bare antydning), men om det er magnesiumen eller bare tilfeldig kan jeg jo ikke si sikkert!
VinterSol+2 Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 jeg spurte og grov på apoteket, og de sjekket alt mulig av kilder for meg. Kjøpte de nye magnesiumstablettene til Midelfart-konsernet, og det er ikke skadelig for gravide. I bøkene fra jordmor, står det at man bør rådføre seg med en naturmedisiner(faktisk!) fordi det kan være at det er andre ting du trenger også, som fører til krampene. men et lite tilskudd av magnesium skader overhodet ikke, så jeg har prøvd nå med en tablett om dagen. Krampene er ikke helt borte, men ikke så smertefulle, så jeg er fornøyd:) Så; det er ikke skadelig, men du kan oppleve at det ikke hjelper, dersom det er noe annet du trenger i stedenfor:) bare prøv du:)
_Mita_<3 Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Jeg går på magnesium tabletter.. det hjelper mot kramper i leggene osv.. kjeeeempe bra.. anbefaler det.. neida magnesium er ikke farlig og ta:) Men ikke slutt på de.. da kommer krampene litt og litt tilbake.. hehe.. men de gir seg nok etter fødselen:) Tablettene smaker ikke godt syntes jeg da.. du skal visst suge på de så smudrer de opp i munnen.. svelger de med masse masse vann jeg..hehe.. Lykke til:)
MAMMA1 Skrevet 10. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2007 Takk for svar! Men det er ganske vanskelig å vite hvor mye man bør/kan ta, de tablettene jeg fant på apoteket var 600mg mens i kosttilskuddet er det kun 100mg magnesium..
VinterSol+2 Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 mine skal bare svelges rett ned,men de er svære! Bare se på hva som er anbefalt dagsdose du! Jeg tar litt under, ettersom jeg ikke har fått noen beskjed om at jeg har store mangler av dette stoffet tidligere!
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 Hei! Skjønner din frustrasjon. Jeg har brukt bio-Magnesium i begge svangerskap og har så og si ikke hatt leggkramper. Tro ikke det er noen tilfeldighet. Disse er kjøpt hos Life (helsekost). Tar dette i tillegg til multivitaminer og omega-3 Håper du blir bedre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå